محمدرضا باهنر، فعال سیاسی، در برنامه «گفتوگوی استراتژیک» با ابراز خوشبینی نسبت به افزایش همگرایی میان جریانهای سیاسی کشور گفت: نشانههایی از تلاش برای بهرهگیری از ظرفیت همه نیروهای سیاسی مشاهده میشود و این روند میتواند به تقویت انسجام ملی کمک کند.
وی با اشاره به برخی ارتباطات و پیامهای رد و بدلشده میان چهرههای سیاسی افزود: هر فرد و جریان سیاسی ممکن است نقاط ضعف و قوتی داشته باشد، اما نظام جمهوری اسلامی باید از ظرفیتها و نقاط مثبت همه افراد برای پیشبرد امور کشور استفاده کند.
باهنر تأکید کرد: حذف، طرد و کنار گذاشتن افراد و جریانهای سیاسی، راهحل مشکلات کشور نیست. باید زمینهای فراهم شود تا از دیدگاهها، پیشنهادها و تجربیات همه نیروهای مؤثر در چارچوب نظام استفاده شود.
او در پایان گفت: از این منظر، نسبت به آینده و افزایش تعامل میان جریانهای مختلف سیاسی خوشبین هستم.