به گزارش اکوایران، در جلسه علنی صبح چهارشنبه (16 آذر) مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف،  نمایندگان به بررسی برنامه و صلاحیت مهرداد بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی پرداختند و سرانجام او را به عنوان وزیر انتخاب کردند.

در جلسه امروز مجلس، در مجموع 263 نماینده حضور داشتند که بعد از صحبت‌های موافقان و مخالفان و توضیحات بذرپاش، در نهایت او با 187 رای موافق، 64 رای مخالف، 7 رای ممتنع و 5 رای باطله به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد.

پیش‌تر اعلام شده بود که رئیس‌جمهور در این جلسه حضور خواهد یافت اما مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد حاضر شد. قالیباف در توضیح این مساله گفت: رئیس‌جمهوری می‌خواست در نیم ساعت انتهای جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی حضور پیدا کند اما به دلیل حضور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران، توفیق حضور نداشتند.

بر اساس این گزارش، پس از مدت‌ها حواشی کاری و شخصی درباره رستم قاسمی - وزیر وقت راه و شهرسازی - حدود دو هفته پیش سیدابراهیم رئیسی با استعفای او موافقت و شهریار افندی‌زاده، معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی را با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

در سوابق مهرداد بذرپاش، ریاست دیوان محاسبات کشور، نمایندگی مجلس، قائم‌مقامی بنیاد تعاون سپاه، معاونت اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام، ریاست سازمان ملی جوانان، مدیرعاملی سایپا و پارس خودرو و فعالیت به عنوان مشاور اجتماعی رئیس‌جمهوری دیده می‌شود.