به گزارش اکوایران، رضا لاری‌پور - مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی - در توئیتر نوشت: برابر اخبار واصله و پیگیری‌های انجام شده به منظور اجرای عدالت، حکم پزشک محکوم به اعدام، نقض و به مرجع رسیدگی کننده معاودت شد. ضمن تشکر از مداقه و تدبیر قوه قضاییه رسیدگی عادلانه در همه زمینه‌ها مورد استدعاست.

همچنین اعتمادآنلاین گزارش داده که فرهاد تیمورزاده - پزشک و مدیر انتشارات تیمورزاده – در بخشی از متن توییتری خود نوشته است که «به نظر می‌رسد رئیس محترم سازمان نظام پزشکی کشور، آقای دکتر محمد رئیس‌زاده، به دور از هیاهوهای رسانه‌ای موفق شدند با ملاقات‌های موثر و تبیین واقعیات ماجرا به دور از تاثیرات التهاب حادثه، فعلا مخاطره اعدام را از دکترحمید قره حسنلو دور سازند. به گفته دکتر رئیس‌زاده، نقض حکم در دیوان عالی کشور و توسط حجت‌الاسلام رازینی صورت گرفته است. امیدواریم هم در مورد ایشان و هم دیگر بازداشت‌شدگان، تصمیمات قضایی متناسب با جرم اتخاذ شود، نه متاثر از التهاب.»

اعتمادآنلاین همچنین در مطلب دیگری از قول خواهر حمید قره‌حسنلو نوشته که خبر لغو اعدام برادرش تأیید شده و خانواده صبح امروز از آن مطلع شده‌اند.

فاطمه قره‌حسنلو در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ضمن تایید این خبر گفت: «خانواده دکتر صبح امروز از لغو حکم اعدام حمید مطلع شدند. خوشبختانه پس از بررسی اسناد و مدارک مشخص شد که حکم محاربه برادرم درست نبوده است و این حکم لغو شد. در تلاش هستیم تا بی‌گناهی کامل حمید و همسرش ثابت شود. در حال حاضر حمید راهی زندان خواهد شد و خانواده احتمالا از این پس خواهند توانست با او دیدار کنند.»

او درباره احتمال آزادی حمید قره‌حسنلو با قرار وثیقه هم گفت: «در فاصله‌ای که تا دادگاه بعدی وجود دارد، احتمال آزادی موقت حمید با وثیقه وجود دارد. البته این موارد از احتمالات است و تا زمان تعیین وثیقه نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد؛ اما ما امیدواریم که حمید با سپردن وثیقه تا زمان صدور حکم نهایی موقتا آزاد شود.»

روزنامه اعتماد در واپسین روز آذرماه نیز نوشته بود که «گفته می‌شود یکی از شخصیت‌های سیاسی برجسته و قدیمی کشور در نامه‌ای از مقامات عالی نظام درخواست کرده حکم حمید قره حسنلو لغو شود. ما با نویسنده نامه تماس گرفتیم و ایشان، نوشتنِ نامه و دریافت پاسخ مثبت در این زمینه را تأیید کرد.»

با این حال، یک روز بعد مرکز رسانه قوه قضائیه این خبر را تکذیب کرد و نوشت که «در مورد پرونده متهمان جنایت ۱۲ آبان ماه استان البرز تا این لحظه هنوز حکم قطعی‌ای صادر نشده است و پرونده متهمان شهادت سیدروح‌الله عجمیان در دیوان عالی کشور در حال بررسی است و سیر قضائی و طبیعی خود را طی می‌کند؛ به همین دلیل نامه‌نگاری در این خصوص موضوعیت ندارد.»

بر اساس این گزارش، حمید قره‌حسنلو پزشک ایرانی و از بازداشت‌شدگان مراسم چهلم حدیث نجفی در کرج است که به مشارکت در قتل یک بسیجی به نام روح‌الله عجمیان متهم شده است. او متولد ۱۳۴۸ و پزشک رادیولوژی است و همراه همسرش - فرزانه قره حسنلو - در کرج بازداشت شده بود.