به گزارش اکوایران، نادره حکیم الهی - مادر ترانه علیدوستی - با انتشار یک استوری در اینستاگرام خبر آزادی این بازیگر را اعلام کرد. او نوشته است: «ترانه ایران آزاد شد». او اما دقایقی بعد استوری خود را تصحیح کرد و نوشت که ترانه هنوز آزاد نشده است و آزاد خواهد شد.

ساعاتی قبل نیز زهرا مینویی - وکیل ترانه علیدوستی – اعلام کرده بود که برای آزادی ترانه علیدوستی یک میلیارد تومان قرار وثیقه تعیین شده است.

اعتمادآنلاین با انتشار این خبر نوشت که «گفته می‌شود در حال حاضر وکیل ترانه علیدوستی و پدرش حمید علیدوستی جلوی زنان اوین منتظر آزادی او هستند.»

همزمان، خبرگزاری ایسنا در خبری نوشت: «از صبح چهارشنبه اطلاعاتی درباره صدور حکم آزادی به قید وثیقه برای ترانه علیدوستی منتشر شده بود و در صورت تامین و تایید وثیقه پیشنهادی، این هنرپیشه امروز آزاد خواهد شد. پیگیری‌های ایسنا گویای آن است که همچنان تا دقایقی پیش موضوع در حال طی مراحل اداری خود بوده است.»

هنوز تصویری از آزادی این بازیگر سینمای ایران منتشر نشده، اما استوری مادر ترانه علیدوستی خبر از تأیید آزادی او دارد. منابع رسمی قوه قضائیه نیز تا لحظه انتشار این خبر، اطلاعیه یا خبری درباره آن منتشر نکرده‌اند.

ترانه علیدوستی ۲۶ آذر و در پی انتشار مطالبی در فضای مجازی در همراهی با اعتراضات اخیر کشور بازداشت شده بود.