به گزارش اکوایران، مشخص نشدن علت مسمومیت دانش‌آموزان قمی و ادامه‌دار بودن این رخداد تلخ، کم‌کم به توجیهات تأمل‌برانگیز برخی مسئولان رسیده بود اما امروز صدای دادستان کل کشور را درآورد.

موضوع مسمومیت زنجیره‌ای دانش‌آموزان قمی ابعاد گسترده‌تری به خود گرفت تا جایی که وزیر بهداشت برای بررسی جوانب این موضوع عازم قم شد؛ اما سفر وزیر هم کاری از پیش نبرد و روز گذشته (۳۰ بهمن)، باز هم ۱۱ دانش‌آموز یکی از مدارس قم مسموم و با علائم تنفسی، سوزش گلو و حالت تهوع به بیمارستان منتقل شدند.

محمدجعفر منتظری - دادستان کل کشور - با ابلاغ نامه‌ای، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم را مامور پیگیری ویژه و برخورد قاطع با مقصرین احتمالی کرد و عملا بر فرضیه احتمال عمدی بودن این مسمومیت‌ها صحه گذاشت.

منتظری در این پیام عنوان کرد: «اخبار واصله از یک جریان نگران‌کننده نوعی مسمومیت در بعضی از مراکز آموزشی قم نشان از احتمال اقدامات مجرمانه عمدی دارد که قابل توجه و پیگیری دقیق می‌باشد. اگرچه مسئولین محترم آموزشی و بهداشتی و اطلاعاتی در تعقیب قضیه هستند، لکن ضروری است جنابعالی نیز از جایگاه مدعی‌العمومی با اهتمام بیشتر و سرعت و دقت موضوع را تحت پیگرد قانونی قرار داده و ضمن همکاری لازم با مسئولین ذیربط به ریشه‌یابی و کشف واقعه پرداخته تا هرچه زودتر نگرانی‌های شهروندان محترم و اولیاء دانش‌آموزان عزیز برطرف و چنانچه کسانی در این امر قصور یا تقصیر داشته یا توطئه‌ای در کار بوده، برخورد قاطع و قانونی انجام دهید و نتیجه را گزارش فرمائید.»

مواضع مشکوک برای مسمومیت‌های مشکوک / کار به نگاه طالبانی کشید

4 نکته از مسمومیت دانش‌آموزان قم