به گزارش اکوایران، در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 21 اسفند) مجلس، کلیات طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد تصویب شد.

در رای‌گیری برای این طرح از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در مجلس ۱۲۳ نفر موافق و ۴۶ نفر به عنوان مخالف رای دادند و ۸ رای هم ممتنع بود.

بر اساس گزارش ایسنا این طرح شامل «17 ماده» است و در آن به مواردی مانند «فرآیند دریافت»، «گزارش فساد» و «شروط برخورداری از پاداش» پرداخته شده است.

همچنین خانه ملت به نقل از سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نوشته که این طرح در جلسات متعدد با حضور کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفته است.

سید کاظم دلخوش اباتری گفته در حال حاضر یکی از مباحث بسیار مهم و درخواست مردم، موضوع فساد و برخورد با فساد است که در طرح مذکور به مواردی مانند حمایت از گزارشگران فساد، اشاره شده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم همچنین اعلام کرده که «تشریح مفهوم واژگان این حوزه، فرآیند دریافت گزارش، راه‌های حمایت از گزارشگر، پاداش گزارشگران فساد و ... از جمله مواردی است که در طرح کمیسیون قضایی و حقوقی درباره حمایت مالی از افشاگران فساد به آنها پرداخته شده است.»