به گزاش اکوایران: حمیدرضا حاجی‌بابایی، رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره به لایحه این بودجه که قرار است در روزهای آینده تقدیم مجلس شود، به وجود نارضایتی‌هایی از میزان افزایش حقوق اشاره کرد و عنوان کرد که در این افزایش حقوق‌ها عدالت رعایت نشده و مطابق تورم نیست لذا انتظار داریم که دولت میزان افزایش حقوق را نزدیک به تورم و مبتنی بر عدالت‌محوری تعیین می‌کرد.

حاجی‌بابایی با اشاره به عدم اجرای برنامه ششم توسعه درباره افزایش حقوق کارکنان مبتنی بر میزان تورم توسط دولت‌ها خاطرنشان کرد که ما به منظور عدم تکرار این امر، برنامه هفتم توسعه را تصویب کرده‌ایم که افزایش حقوق بازنشستگان به میزان ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم‌تراز باشد تا در راستای متناسب‌سازی حقوق حرکت کرده باشیم.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در ادامه تاکید کرد که باید دو مولفه عدالت‌محوری و تطابق با تورم در تعیین میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال آینده  رعایت شود.

در ایران مجلس اکثرا به سمت افزایش مخارج تمایل دارد. از منظر اقتصاد سیاسی مجلسیان با افزایش مخارج دولت (اغلب در حوزه‌های محلی خود و گاهی در سطح کشور) برای خود محبوبیت می‌خرند. همین نکته باعث تغییرات قابل توجه لوایح بودجه ارسالی از دولت و نسخه نهایی قانونی آن در مجلس می‌شود. باید دید این‌بار خروجی این منطق چه خواهد شد.