به گزارش اکوایران: در جلسه علنی امروز (یکشنبه 12 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس به بررسی درخواست عده‌ای از نمایندگان مبنی بر مسکوت ماندن گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی پرداختند و در نهایت رای به مسکوت ماندن شش ماهه این لایحه دادند.

گفتنی است که نمایندگان مجلس در جریان جلسه علنی 12 اردیبهشت 1402 با 143 رای موافق، موافقت خود را مبنی بر تقاضای دولت بر بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به صورت دو فوریتی اعلام کردند.

حال چندین ماه است که مجلس درگیر لایحه تشکیل وزارت بازرگانی است. طرحی که هنوز هم موافقان و مخالفان بسیاری دارد. پس از بررسی‌های فراوان مجلس در جلسه علنی 25 تیر 1402 و استماع نظرات و پیشنهادات موافقان و مخالفان، کلیات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی با 129 رای موافق، 4 رای ممتنع و 101 رای مخالف از مجموع 238 نماینده حاضر، به تصویب رساند.

لازم به ذکر است که انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ 11 اسفند 1402 برگزار خواهد شد و مجلس یازدهم عملا با رای به مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، ادامه بررسی این لایحه را به مجلس بعدی سپرد.