به گزارش اکوایران: صبح امروز (سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲) سید ابراهیم رئیسی به منظور دفاع از لایحه بودجه ۱۴۰۳، در صحن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «در بودجه ۱۴۰۳ تلاش شده هم درآمدها و هم هزینه‌ها واقعی دیده شود.»

رئیسی همچنین از تلاش برای برطرف کردن ناترازی‌های موجود خبر داد و در ادامه از لزوم مهار تورم و برطرف کردن کسری بودجه در بودجه 1403 سخن به میان آورد.

او ادامه داد: تلاش شده است تا در این بودجه تقدیمی بسیاری از ناترازی‌های موجود که منجر به رنج همگان است با یک حرکت جهادی برطرف شود. در شش ماهه دوم ۱۴۰۰ با یک کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی مواجه بودیم که با کسب درآمد در شش ماهه دوم این کسری درآمد جبران شد.

ابراهیم رئیسی پس از اتمام توضیحاتش پیرامون لایحه بودجه 1403، آن را به محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، تقدیم  کرد.

با توجه به ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین‌نامه داخلی مجلس، امروز بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ که در واقع همان کلایت باشد تقدیم مجلس شد.

بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه نیز حداکثر ۱۰ روز از زمان ابلاغ بخش اول به مجلس ارسال می‌شود.

گفتنی است که نائب رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ عنوان کرد که پنج روز فرصت به منظور بررسی کلیات لایحه بودجه طبق آیین‌نامه جدید کمیسیون تلفیق، وجود دارد. او دیروز گفته بود، در تلاش هستیم که تا سه‌شنبه هفته آینده، گزارش کمیسیون درباره بررسی کلیات را به مجلس تقدیم کنیم.