به گزارش اکوایران، اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری که سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت برگزار شد درباره پرونده‌های قضایی در دست بررسی توضیحاتی ارائه داد. 

در این نشست، خبرنگار اکوایران از سخنگوی قوه قضائیه سوالی درباره دو پرونده چای دبش و باغ ازگل مطرح کرد:

یکی از محورهای تحول آفرین در سند تعالی قوه قضائیه افزایش «شفافیت عملکرد و پاسخگویی در تعامل با جامعه» عنوان شده در رابطه با پرونده چای دبش و  انتقال باغ ازگل دو‌ کارزار با امضای چندین هزار شهروند امضا شده که در آن خواستار ارائه گزارش دقیق شده‌اند، اما قوه قضائیه به این کارزارها واکنشی نداشته، چرا؟ آیا این قوه در رابطه با پرونده‌های مورد اشاره تحت فشار است؟

اصغر جهانگیر در پاسخ به این سوال خبرنگار «اکو ایران» گفت: «در مورد حاج آقا صدیقی پس از گزارشی که ارائه دادند پرونده قضایی تشکیل شد و افرادی در ارتباط با این پرونده احضار شدند. تحقیقات مقدماتی انجام شده و استعلامات لازم از مراجع ذی‌ربط انجام شده از جمله از سازمان ثبت در خصوص نحوه واگذاری و از شهرداری استعلام شده و اظهارات سردفتری که این انتقال را انجام داده اخذ شده است.  از کسانی که اطراف پرونده بودند تحقیقات مقدماتی شده و پرونده در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است و به محض تکمیل شدن اطلاعات دقیق ارائه می‌شود.

او همچنین درخصوص آخرین وضعیت پرونده چای دبش گفت: «از همان ابتدا پرونده قضایی تشکیل شد و بازپرس پرونده تحقیقات جامعی کرد و بعضی از افراد بازداشت شدند از جمله صاحب اصلی چای. برخی با قرارهای لازم‌ آزاد شدند و  پرونده پس از طی مراحل در حال صدور قرار نهایی بود که موضوع جدیدی کشف شد و آن این بود که تعدادی مهر مربوط به شرکت‌های داخلی و خارجی در محلی کشف شده است.»

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: «از آنجا که موضوع جدید بود لازم بود از متهمان تحقیقات شود و مجدد تحقیقات تکمیلی ارائه می شود.  در صورت تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی لازم می شود و  و پس از آن پرونده به دادگاه ارسال می شود. دستگاه قضایی در مورد این پرونده تحت هیچ فشاری قرار ندارد و نداشته و رسیدگی به این پرونده‌ها را در دستور کار دارد.»