به گزارش اکوایران: عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، با اشاره به سرعت کیلوبایتی اینترنت در دهه 80 عنوان کرد: بالاترین مقدار سرعت اینترنت در آن زمان 512 کیلوبایت بر ثانیه بود. امروزه سرعت دانلود در طرح فیبر نوری چهارباغ به933 مگابایت بر ثانیه رسیده است. کابل نوری یک انقلاب در مسیر ارتباطات و اطلاعات کشور تلقی می‌شود که سرعت در آن 80 برابر سرعت قبل است.

او در ادامه تاکید کرد که کابل نوری و اینترنت پر سرعت یکی از پروژه‌های مهم دولت است که استفاده همه شهرها از این امکان باید تا پایان دولت سیزدهم فراهم شود.

وزیر ارتباطات همچنین اظهار داشت: عمر سیم‌های مسی به پایان رسیده است و امروز در جهان روی سرعت میلیون‌ها برابر فعلی آزمایش می‌شود، چراکه سرعت اینترنت بر بستر سیم مسی حداکثر 16 مگابایت بر ثانیه است.

زارع پور با اشاره به اینکه کابل نوری دارای سرعت نامحدودی است، عنوان کرد که تا نیم قرن آینده با توسعه کابل نوری از طرف شرکت مخابرات در هیچ شهری برای احداث اینترنت حفاری صورت نخواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که سرعت اینترنت در ایران در حال رسیدن به گیگابایت بر ثانیه است، گفت: همه مسائل اقتصادی و اجتماعی به سرعت اینترنت گره خورده است. 

وی در پایان یادآور شد که ما در کنار شرکت مخابرات به 9 شرکت دیگر مجوز دادیم و هم اکنون تعداد اپراتورهای کشور به 10 اپراتور رسیده و امروزه تمام مسائل اقتصادی و اجتماعی به سرعت اینترنت وابسته است و همه مردم باید تا سه تا چهار ماه آینده از این فناوری بهره‌مند باشند.