به گزارش اکوایران؛ حدود یک‌سالی از فیلترشدن تعدادی از اپلیکیشن‌‌ها از جمله گوگل‌پلی می‌گذرد، در این مدت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارنظرهای متفاوتی درباره این مساله ارائه داد. 

عیسی زارع‌پور حدود دو هفته پیش در حاشیه جلسه هیات دولت در جدیدترین اظهارات خود گفته بود که برخی سرویس‌ها و سایت‌ها مثل گوگل‌پلی به اعتقاد ما بدون وجه بسته شده و مسأله فیلترینگ خارج از چارچوب تصمیم‌گیری دولت است.

وزیر ارتباطات اظهار کرده بود که درباره پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تابع تصمیمات مراکز بالاتر هستیم و آنها باید تابع قوانین داخلی کشور باشند.

با این حال امروز زارع‌پور ادعای تازه‌ای داشت، او در حاشیه اختتامیه نهمین نهمین جشنواره فاوا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای محرمانه ما و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درخواست باز گشایی گوگل‌پلی را دادیم که متاسفانه موافقت نکردند. ‌این موضوعی است که در حیطه اختیارات وزارت ارتباطات نیست ما نظر تخصصی را ارائه می‌کنیم و این موضوعات نیازمند پیگیری و مطالبه از سایر اعضای کارگروه است و می‌توان در آن تجدیدنظر کرد. 

وزیر ارتباطات گفته که درباره بعضی سایت‌ها نظرمان این است که باید در مورد رفع فیلتر آنها تجدیدنظر شود، در حکم رئیس جمهوری به رئیس مرکز ملی فضای مجازی هم این مسئله ذکر شده که باید در بعضی سیاست‌ها بازنگری شود. ‌

زارع پور درباره سایت اسپیدتست هم اظهار کرده که آن چیزی که سایت اسپیدتست نشان می‌دهد عدد مطلق آن شاید قابل استناد نباشد. میانگین سرعت اینترنت همراه در دو اپراتور تقریباً ۱۵ مگابیت بر ثانیه است ولی آنچه که اسپیدتست میانه را نشان می‌دهد حدود ۳۵ مگابیت بر ثانیه است اما جهت‌گیری و ترند آن همان ترند است.

براساس ادعای وزیر ارتباطات، از ابتدای دولت میانگین اپراتورها ۹ یا ۱۰ بود الان این عدد ۱۵ شده است، ماهانه میانگین را اعلام می‌کند و برای یک نقطه هم نیست.

زارع پور گفته که دنیا به سمت ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری حرکت کرده است تا بتواند در نقاط مختلف چترهای وای فای و سرویس‌های وای فای را ارائه دهد.

وزیر ارتباطات اظهار کرده که منکر اشکال در شبکه نیستیم اگر اشکالی وجود نداشت ما شبانه‌روز تلاش نمی‌کردیم. عقب ماندگی‌های حوزه ارتباطات ثابت و غیره نشان‌دهنده مشکل است و ما شبانه‌روز تلاش می‌کنیم تا روز به روز مشکلات کم شود، اما نسبت به گذشته از نظر سرعت عقب‌گردی وجود نداشته و روز به روز سرعت بهتر می‌شود و  تلاشمان این است که تجربه کاربری هم بهبود پیدا کند.