به گزارش اکوایران؛ وزیر ارتباطات امروز در گفت‌وگویی اظهار کرده که پیام‌رسان‌های بومی (بله، سروش پلاس، ایتا، آیگپ و گپ) نزدیک به 40 میلیون نفر کاربر فعال ماهانه دارند و روبیکا به تنهایی بیش از 40 میلیون نفر کاربر ماهانه دارد.

عیسی زارع‌پور در گفت‌وگو با تسنیم مدعی شده که روزانه بیش از 20 میلیون نفر از مردم در شبکه‌های اجتماعی داخلی کاربر فعال  هستند. 

براساس اظهارات وزیر ارتباطات، با حمایت‌های وزارتخانه و تلاش این پلتفرم‌ها، روزبه‌روز کیفیت و تنوع خدماتی آنها بیشتر می‌شود و سرویس‌های جدید ارائه می‌دهند.

زارع‌پور ششم تیر نیز در جمع کارکنان و مدیران روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه نیز این ادعا را تکرار کرد. 

این صحبت‌های وزیر ارتباطات در حالی مطرح شده که با توجه به قانون دریافت مالیات برای اینفلوئنسرهای بالای ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده که در بند ز تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۹ آمده و دولت هر ساله باید آن را اجرا کند، سخنگوی سازمان امور مالیاتی در روزهای گذشته درباره تعداد کاربران پلتفرم روبیکا اظهار کرده که تعداد دنبال‌کننده‌‌ها در این پلتفرم به ۵۰۰ هزار نفر نمی‌‌رسد.

با مشاهده میدانی هم می‌توان ادعای زارع‌پور را به زیر سوال برد، چرا که در بسیاری از کاربران پلتفرم‌های خارجی با وجود فیلترینگ و محدودیت‌های ناشی از آن حاضر به استفاده از پلتفرم‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی نیستند.