به گزارش اکوایران، در تازه‌ترین گزارشی که مرکز آمار ایران از تورم دی ماه در کشور منتشر کرد ۶ رکوردِ تورمِ ماهانه به ثبت رسید. بر این اساس تورم ماهانه در بخش «حمل و نقل»، «خرید وسایل نقلیه»، «کالاهای بادوام» و «ارتباطات» رکورداران بیشترین تورم ماهانه در بخش خود بوده‌اند. از سوی دیگر «ماهی‌ها و صدف‌داران» و «شیر، پنیر و تخم مرغ» رکورد کمترین تورم ماهانه در بخش خود را به ثبت رسانده‌اند.

کالاها و خدمات با بیشترین سطح تورم ماهانه در کشور

بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران از تورم ماهانه کالاها و خدمات در کشور، بخش ارتباطات مهمترین رکورددار بوده است. طبق این داده‌های این مرکز، تورم ماهانه بخش «ارتباطات» با ۸.۵ درصد در بالاترین سطح از انتهای مهر ماه سال ۹۷ قرار گرفته است. بررسی‌ها گویای آن است که علت تورم بالا در بخش «ارتباطات»، افزایش قیمت بسته‌های اینترنت همراه در ماه گذشته بوده است.

همچنین تورم ماهانه دی ماه در سه بخش «خرید وسایل نقلیه»، «کالاهای بادوام» و «حمل و نقل» به ترتیب ۵.۵ درصد، ۳.۹ درصد و ۳.۲ درصد بوده است که این سه بخش از انتهای فروردین سال ۱۴۰۲ تا کنون بالاترین نرخ تورم ماهانه را داشته‌اند.

021107

کالاها و خدمات با کمترین سطح تورم ماهانه در کشور

داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد تورم ماهانه دی ماه در دو گروه کالایی «ماهی‌ها و صدف‌داران» و «شیر، پنیر و تخم مرغ» رکورد پایین‌ترین سطح را داشته است. بر این اساس تورم ماهانه «ماهی‌ها و صدف‌داران» در دی ماه امسال معادل ۱.۸ درصد بوده که کمترین میزان از آذر ماه سال گذشته تاکنون بوده است.

همچنین تورم ماهانه دی ماه در گروه کالایی «شیر، پنیر و تخم‌مرغ» یک درصد اعلام شده است. بر این اساس تورم ماهانه در این گروه کالایی از فروردین سال ۱۴۰۲ تا دی ماه امسال پایین ترین نرخ را به ثبت رسانده‌ است.

021107