به گزارش اکوایران: با رسیدن به اواخر سال موضوع مبلغ عیدی و زمان واریز آن به یکی مهم‌ترین بحث‌ها تبدیل شده است.

داوود منظور روز گذشته در مصلای امام علی (ع) کرمان ضمن اشاره به اینکه هنوز مبلغ عیدی کارکنان دولت قطعی نشده، از واریز آن تا پایان هفته آتی خبر داد.

بر اساس ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری، امتیاز عیدی پایان سال کارمندان، بازنشستگان و موظفین، معادل 5،000 امتیاز تعیین شده است و با اعمال ضریب حقوق، میزان رقم ریالی آن بدست می‌آید.

همچنین با توجه به ضریب حقوقی سال جاری (4،024)، مبلغ رقم عیدی پایان سال حداقل 2 میلیون و 12 هزار تومان خواهد بود. لازم به ذکر است دولت در دو سال اخیر و برای جبران بخشی از این عقب ماندگی، عیدی کارکنان دولت را بر اساس قاعده جدید (مبالغ بالاتر برای کارکنان مشمول عائله‌مندی و اولاد) محاسبه و پرداخت نموده است.

خبر مرتبط
معمولا عیدی کارگران چه زمانی پرداخت می‌شود؟

اکوایران: رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با اشاره به اینکه حداقل عیدی کارگران ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر عیدی کارگران ۱۵میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است گفت: کارفرمایانی که از نقدینگی برخوردارند عیدی را با حقوق بهمن ماه پرداخت می‌کنند. البته همان‌طور که او توضیح داده است این اتفاق معمولا در نیمه دوم اسفند ماه رخ می‌دهد.

در صورت تکرار رویه دو سال اخیر، پیش‌بینی می‌شود که رقم عیدی کارمندان در سال جاری، شامل یک مبلغ ثابت نزدیک به دو میلیون تا دو میلیون و 200 هزار تومان باشد. همچنین  به ازای عائله‌مندی و به ازای هر فرزند نیز مبلغی تعیین و پرداخت خواهد شد. بر این اساس می‌توان انتظار داشت مجموع عیدی امسال رقمی نزدیک به 3 میلیون تومان باشد.

لازم به ذکر است که عیدی کارکنان دولت در سال گذشته حدود 1 میلیون 800 هزار تومان بود.