به گزارش اکوایران، مصطفی طاهری، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 در خصوص مصوبات مجلس در بودجه سال 1403، به «تسنیم» گفت: در حوزه آموزش و پرورش موضوع خرید خدماتی‌ها و حق‌التدریسی‌ها و نهضتی‌ها که در حال حاضر به صورت حق‌التدریس مشغول فعالیت هستند، همیشه مورد بحث بوده که در بودجه سال آینده تصمیمات خوبی برای  ادامه فعالیت آنها اتخاذ شد.

طاهری افزود: مجلس در بودجه سال 1403 وزارت آموزش و پرورش را مکلف کرد که از نهضتی‌ها، حق‌التدریسی‌ها و خرید خدماتی‌ها همچنان به صورت حق‌التدریس در سال آینده هم استفاده کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 درباره مصوبه نمایندگان برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش (سرایه‌داران و خدمتگزاران  مدارس)، اظهار کرد: افزایش حقوق‌هایی که در سال‌های آینده اعمال شده بود، شامل این گروه نشده بود که نمایندگان در کمیسیون تلفیق برای افزایش حقوق این قشر نیز تصمیماتی اخذ کردند.

طاهری بیان کرد: ابتدا در کمیسیون تلفیق افزایش فوق‌العاده خاص تصویب شد پس از آن در جلسه علنی نیز این فوق‌العاده خاص برای همه کارمندان از جمله این گروه به تصویب رسید که علاوه بر 20 درصد حقوق، افزایش فوقالعاده خاص 3 هزار امتیاز نیز در احکام آنها درج خواهد شد.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی بودجه سال 1403 مصوب کردن که از ابتدای سال 1403، 3 هزار امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8 مهرماه 1386 و معادل ریالی این امتیاز برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب 13 شهریور 1370 و سایر قوانین و مقررات استخدامی تحت عنوان فوق العاده خاص در احکام کارگزینی و یا قراردادهای آن ها اعمال می گردد. این فوق العاده مشمول کسور بازنشستگی است و صرفا در محاسبه پاداش پایان خدمت، ذخیره مرخصی استحقاقی در زمان بازنشستگی و حقوق بازنشستگی قابل محاسبه است. اعمال این امتیاز در خصوص کارمندانی که طی سال های گذشته از فوق العاده خاص بهره مند شده اند در سقف امتیاز موضوع این ماده بلامانع است.

لازم به ذکر است که مصوبات مجلس برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تایید شورای نگهبان دارد که هنوز شورای نگهبان نظر نهایی خود درباره مصوبات مجلس در خصوص لایحه بودجه سال 1403 را اعلام نکرده است.