به گزارش اکوایران، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، درخصوص افزایش دستمزد حق التدریس معلمان به «ایرنا»توضیح داد: استفاده از نیروهای توانمند آموزش و پرورش، یکی از بهترین راه‌های تامین کمبود نیرو است. به همین منظور در شورای حقوق و دستمزد، پیگیر افزایش دو برابری نرخ حق‌التدریس‌ها شدیم تا جذابیت بیشتری برای جذب این نیروها داشته باشیم.

فرهادی همچنین از پرداخت حق‌التدریس معلمان تا پایان پاییز سال گذشته خبر داد و در ادامه درباره پرداخت حق التدریس زمستان معلمان عنوان کرد: سال گذشته تا بهار هنوز ۶ ماه حق التدریس سال قبل معلمان پرداخت نشده بود، تا قبل از پایان اردیبهشت بدهی حق التدریس زمستان معلمان را پرداخت خواهیم کرد.

علی فرهادی همچنین در 24 فروردین، در دیدار با وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پرداخت کمک هزینه فوت و ازدواج فرهنگیان که از سال 1399 باقی مانده بود، عنوان کرده بود که حقوق نیروهای حق التدریس را تا آذر ماه پرداخت کردیم و به‌زودی حقوق سه ماه زمستان این دسته از همکاران را نیز تسویه خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات اظهار کرد: حقوق معلمان خرید خدمات تا دی پرداخت شده و تا هفته معلم باقی مانده حقوق آنها را پرداخت می‌کنیم.

خبر مرتبط
رتبه‌بندی معلمان در آینه زمان؛ از اجرا تا صدور احکام بازنشستگان و احتمال رتبه‌بندی معلمان غیرانتفاعی

اکوایران: داستان‌های پیش آمده بر سر طرح «رتبه بندی معلمان» از زمان مطرح شدن تا تصویبش به یک سفر دراز پر از دغدغه‌ها، اعتراضات و تغییرات بدل شد. اما سرانجام با گذشت 16 ماه از زمان اجرای این طرح، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از احتمال اعمال طرح رتبه‌بندی برای معلمان غیرانتفاعی خبر داده است.

رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش، ۱۶ مهر اعلام کرد: قراردادی سه جانبه بین وزیر وقت آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در سال 1401 در رابطه با خرید خدماتی‌ها بسته شد، مبنی بر اینکه دیگر بحث خرید خدمات تمام شود. بر این مبنا قرار شد تمامی این نیروهای خرید خدماتی در آزمون استخدامی شرکت کنند تا استخدام شوند و در آزمون نیز به ازای سال‌های سابقه کار، امتیاز خاص به آنان دادیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال (1402) از بین ۲۲ هزار نیروی خرید خدماتی وزارت آموزش و پرورش، ۴۰۰۰ نیروی خرید خدماتی در آزمون استخدامی قبول شدند، ادامه داد: استخدام این نیروها، طبق قانون فقط از طریق آزمون ممکن است.

همچنین در راستای فعالیت نیروهای خرید خدمات، اول آذر امسال (1402) اعلام شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرگونه بکارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق‌التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی را ممنوع کردند، در ماده ۸۸ لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است: به منظور ارتقای کیفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش به عنوان محور تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، اقدامات ذیل انجام می گیرد.