به گزارش اکوایران، خداداد افشاریان، رییس پیشین کمیته داوران فدراسیون فوتبال و سهیل مهدی، رییس پیشین سازمان لیگ با قید وثیقه آزاد شدند. این دو در پی فساد مالی مس رفسنجان از فدراسیون فوتبال برکنار و در 16 خرداد ماه بازداشت شده بودند. فریبرز محمودزاده مسئول وقت مسابقات سازمان لیگ همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

خبرگزاری «تسنیم» به نقل از منابع آگاهش در کرمان، مدعی شده است که پای برخی مدیران فوتبالی دیگر هم به پرونده باز شده و احتمالاً شاهد احضار آنها خواهیم بود.

ابعاد گسترده فساد در فوتبال

روزنامه «جام‌جم» در 20 خرداد نوشت: افشاریان به دست‌کم ۱۵ مورد تبانی خاص اعتراف کرد و از نقش داوران برای تعیین نتایج پرده برداشته است. به دلیل گستردگی فساد، شاید طبقه‌بندی صورت بگیرد و در وهله اول با آنها که تخلف بیشتری دارند برخورد شود و آرام آرام قوه قضائیه سر وقت افرادی برود که تخلف کمتری دارند. این شاید بهترین راه‌حل در وضعیت موجود باشد؛ چراکه در غیر این صورت فصل جدید لیگ برتر باید با حذف شده‌های زیادی برگزار شود.

27 اردیبهشت ماه بود که در پی انتشار اخباری مبنی بر فساد مالی باشگاه مس رفسنجان و مقامات فدراسیون فوتبال، این فدراسیون با انتشار اطلاعیه‌ای بدون آن‌که نامی از خداداد افشاریان و سهیل مهدی بیاورد، پایان فعالیت آن‌ها را اعلام کرد.

پس از گذشت 10 روز از خبر، در 6 خرداد ماه «ایسنا» مدعی شد که مدیران پیشین باشگاه مس رفسنجان تنها در یکی از پرونده‌هایی که برای آن‌ها باز شده است به پرداخت ۴۰۰ عدد سکه طلا به عنوان رشوه متهم شده‌اند.

«ایسنا» در خبرش نوشته بود زمانیکه تیم مدیریتی باشگاه مس رفسنجان تغییر کرد، مدیران جدید متوجه بدهی ۲۲۰ میلیاردی می‌شوند و در ادامه بعد از بررسی اسناد مالی باشگاه مشخص می‌شود که برای بخش زیادی از هزینه‌هایی که انجام شده هیچ سند مالی وجود ندارد.

خبر مرتبط
ابعاد جدید فساد در فوتبال: افشاریان به تبانی در 15 بازی اعتراف کرد

در پی بازداشت فریبرز محمودزاده، مشاور رئیس فدراسیون فوتبال، روزنامه «اعتماد» مدعی شد که به نقل از منابع آگاه، پرونده فساد در فوتبال جز با یک خانه‌تکانی اساسی در فدراسیون فوتبال، جامعه داوری و جامعه مربیان و واسطه‌ها خاتمه نخواهد یافت.

پرونده مس رفسنجان مربوط به سالی است که این تیم از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کرد و رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.

پیش از این «شهرآرا نیوز» نیز در 25 اردیبهشت ماه، از ردوبدل شدن حدود 600 سکه بین یک باشگاه فوتبالی صنعتی با مسئولان شاخص فدراسیون فوتبال خبر داده بود.