به گزارش اکوایران، سید حمید پورمحمدی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، در احکامی جداگانه سه انتصاب جدید انجام داد.

پورمحمدی با صدور احکام جداگانه‌ای، «افشین برمکی» را به‌عنوان سرپرست امور شورای اقتصاد؛ «نیلوفر دمنه» را به‌عنوان سرپرست امور سیاست‌گذاری و هوشمندسازی نظام مالی دولت و «رضا باقری اصل» را به‌عنوان سرپرست مرکز تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب کرد.

بازگشت به صندلی امور شورای اقتصاد

افشین برمکی که حالا با حکم پورمحمدی سرپرست امور شورای اقتصاد شد،  6 سال پیش با حکم محمدباقر نوبخت رئیس سازمان‌ برنامه و بودجه دولت روحانی نیز بر همین مسند تکیه زده بود. نوبخت در تیرماه 1397 افشین برمکی را به عنوان رئیس امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه منصوب کرده بود.

از حکم روحانی تا حکم پورمحمدی

از سوی دیگر، رضا باقری اصل که حالا با حکم حمید پورمحمدی سرپرست مرکز تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات سازمان برنامه و بودجه شده، پنج سال پیش از حسن روحانی حکم گرفته بود؛ رئیس جمهوری وقت در سال 1398 حکم انتصاب رضا باقری اصل را برای جایگاه «دبیری شورای اجرایی فناوری اطلاعات» صادر کرده بود.

دیگر انتخاب پورمحمدیف نیلوفر دمنه برای سرپرستی امور سیاست‌گذاری و هوشمندسازی نظام مالی دولت بود؛ او دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف و دارای مدرک لیسانس مهندسی شیمی و نفت و دکتری اقتصاد است که تاکنون مقالات متعددی در این حوزه به رشته تحریر درآورده است و از جمله می توان به پایداری مالی در شهرداری تهران اشاره کرد.