به گزارش اکوایران، نازنین زاغری پس از نزدیک به شش سال بازداشت در ایران، برای خروج از کشور راهی فرودگاه شد. 

 حجت کرمانی وکیل نازنین زاغری، امروز (چهارشنبه) به خبرگزاری رویترز گفته نازنین زاغری-راتکلیف، و انوشه آشوری زندانیان دوتابعیتی در فرودگاه تهران هستند تا ایران را ترک کنند. کرمانی گفته: هر دوی آنها برای خروج از ایران راهی فرودگاه شده‌اند. مقامات قضایی ایران برای اظهار نظر در دسترس نبودند.

تولیپ صدیق، نماینده پارلمان بریتانیا از شهر در لندن که زاغری در آنجا زندگی می‌کرده، در توییتر خود نوشت: نازنین در فرودگاه تهران و در راه خانه است.

زاغری-رتکلیف، مدیر پروژه بنیاد تامسون رویترز، در آوریل 2016 در فرودگاه تهران دستگیر شد و بعداً توسط دادگاه ایران به حبس محکوم شده بود. آشوری هم در سال ۲۰۱۹ به اتهام جاسوسی برای موساد اسرائیل به ۱۰ سال زندان و به دلیل «کسب ثروت نامشروع» به دو سال زندان محکوم شده بود.

انتشار این خبر پس از آن صورت گرفته که تهران و لندن در مورد بدهی طولانی مدت 400 میلیون پوندی (530 میلیون دلاری) بریتانیا به ایران مذاکره کردند. بریتانیا این پول را به واسطه سفارش رژیم سابق ایران بابت تحویل 1750 تانک چیفتن و سایر خودروهای نظامی و عدم تحویل آن به دولت ایران بدهکار است.

پیش از این دولت‌های بریتانیا و ایران گفته‌ بودند هیچ ارتباطی بین این بدهی و پرونده زاغری-راتکلیف وجود ندارد. مقامات ایرانی در پاسخ به این سوال که آیا این مبلغ توسط بریتانیا پرداخت شده است یا خیر، اظهار نظری نکردند. با این حال خبرگزاری فارس خبر داده که  ۵۳۰ میلیون دلار اموال بلوکه‌شده به حساب ایران واریز شده است.