توافق آتش‌بس میان جنبش جهاد اسلامی فلسطین و رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه با میانجی‌گری مصر و برخی دیگر از کشورهای عربی اجرایی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، این شبکه ساعاتی پیش نیز اعلام کرد که به بخشی از متن آتش‌بس دست یافته که قرار است ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه وقت محلی قدس اجرا شود.

براساس این متن  مصر درخواست توقف درگیری و اجرای یک آتش‌بس جامع و متقابل در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه را داده است.این متن فاش کرد که مصر برای آزادی اسیر بسام السعدی در کوتاهترین زمان ممکن تلاش می‌کند.

"بسام السعدی یک پناهجوی فلسطینی است که همراه با خانواده اش از سال ۱۹۴۸ در اردوگاه جنین زندگی می کند، السعدی عضو جنبش جهاد اسلامی و یکی از رهبران آن در کرانه باختری است."

برپایه این متن، دولت قاهره همچنین تلاش خود را به کار خواهد بست و متعهد خواهد شد که اسیر عواوده را آزاد و برای درمان به بیمارستان منتقل شود.الجزیره اعلام کرده بود که جزییات این توافق در بیانیه‌ای که مصر در نیمه شب منشر میکند، خواهد آمد.

«محمد الهندی» رئیس دایره سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین توافق آتش‌بس در غزه را تایید کرد.بنابر گزارش شبکه فلسطین الیوم، الهندی گفت که این طرح مصر شامل پایبندی قاهره به تلاش برای آزادی السعدی و عواوده از اسرای جهاد اسلامی است.

رژیم صهیونیستی از روز جمعه دور جدید حملات علیه نوار غزه را آغاز کرده و طبق آخرین آمار تا بامداد دوشنبه 43 فلسطینی از جمله دو فرمانده جنبش جهاد اسلامی را به شهادت رسانده و ده‌ها نفر را زخمی کرده است. ۱۵نفر از شهدا کودکان هستند و تا کنون ۳۱۱ نفر از ساکنان غزه مجروح شده اند.

زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، یکشنبه شب پس از اعلام آتش بس در نوار غزه، در سخنانی تاکید کرد: ملت فلسطین و به ویژه سرایا القدس، توانستند دستاورد بزرگی در برابر دشمن صهیونیست کسب کنند.به گفته او  ۵۸ شهرک صهیونیست نشین به طور همزمان زیر آتش راکت‌های سرایا القدس قرار داشت و اشغالگران نتوانستند هیچ یک شروط خود را بر ما تحمیل کنند.