به گزارش اکوایران، در شرایطی که وزیر امور خارجه اوکراین نسبت به مواضع برخی مقامات غربی نسبت به جنگ اوکراین انتقاد کرده، رئیس‌جمهور روسیه مدعی شده آمریکا از مردم اوکراین به عنوان «گوشت دم توپ» استفاده می‌کند.

در انتظار سقوط اوکراین

بنا بر گزارش تلویزیون دولتی روسی آرتی، دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، مدعی شد که چندین کشور در غرب منتظر تسلیم شدن کی‌یف هستند و فکر می‌کنند که مشکلات آن‌ها بلافاصله پس از وقوع این اتفاق حل خواهد شد. کولبا در این مصاحبه گفت: «اغلب در مصاحبه‌ها و هنگام صحبت با سایر وزرای خارجه از من می‌پرسند تا کی دوام خواهید آورد؟ آن‌ها به جای این‌که بپرسند برای کمک به ما چه کار دیگری می‌توان انجام دهند تا پوتین را در کوتاه‌ترین زمان ممکن شکست دهیم، چنین پرسشی را مطرح می‌کنند».

62fb991785f540016c760aca

وزیر امور خارجه در ادامه ادعا کرد برخی از کشورهای غربی آماده پذیرش تسلیم اوکراین در درگیری نظامی با روسیه و واگذاری برخی از اراضی این کشور هستند -چیزی که کی‌یف بارها تاکید کرده که هرگز با آن موافقت نخواهد کرد.

هفته گذشته، میخائیل پودولیاک، دستیار ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، شکست نظامی کی‌یف را به عنوان سناریویی محتمل رد کرد و اظهار داشت که با کمک تسلیحات غربی که بدون در نظر گرفتن هزینه به داخل کشور فرستاده خواهد شد، «تا زمان حضور آخرین شهروند روس در خاک اوکراین» خواهد جنگید.

پودولیاک همچنین گفته به دلیل شهرت رئیس‌جمهور زلنسکی به دلیل «اجازه ندادن به گفتگوهایی پشت پرده»، هیچ‌کس تلاشی برای مذاکره با روسیه برای آتش‌بس به بهای از دست رفتن اوکراین نخواهد داشت. زلنسکی بارها اصرار برخی از کشورهای غربی بر حل مسالمت‌آمیز جنگ، بدون در نظر گرفتن منافع کی‌یف را محکوم کرده و در ماه ژوئن اعلام کرد که «همه می‌خواهند ما را به نتیجه‌ای سوق دهند که قطعاً برای ما مطلوب نیست» و در این در حالی است که آن‌ها دنبال منافع مالی و سیاسی خود هستند.

 


آیا شما در هفته‌های اخیر تجربه اختلال در اینترنت را داشته‌اید؟      نظر خود را با اکوایران به اشتراک بگذارید:
نظرسنجی درباره اختلال اینترنت


 

در همین حال، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو پیش‌بینی کرده که درگیری بین روسیه و اوکراین در نهایت با یک راه‌حل از طریق مذاکره به پایان می‌رسد، اما تاکید کرد که کی‌یف باید به دریافت حمایت نظامی از غرب برای بهبود موقعیت مذاکره‌اش ادامه دهد.

گوشت دم توپ

هم‌چنین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، آمریکا را به گسترش جنگ در اوکراین متهم کرد. بنا بر گزارش یورونیوز، پوتین در مراسم افتتاحیه کنفرانس امنیتی مسکو گفت: «وضعیت اوکراین نشان می‌دهد که ایالات متحده در تلاش است تا این درگیری را طولانی‌تر کند». او با انتقاد از ایالات متحده به دلیل ارسال سلاح به کی‌یف افزود واشنگتن از مردم اوکراین به عنوان «گوشت دم توپ» استفاده می‌کند.

ukraine-russia-fighting-ap-jef-220714_1657818434095_hpMain_4x5_608

مقامات آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بودند که دور جدیدی از کمک‌های نظامی را، که بالغ بر یک میلیارد دلار می‌شود، در اختیار اوکراین می‌گذارند. کمک‌های نظامی ارسال شده توسط دولت جو بایدن، با احتساب کمک‌های تازه، از ژانویه سال ۲۰۲۱ به این سو به ۹٫۸ میلیارد دلار رسیده است. ایالات متحده حمایت‌های اقتصادی و نظامی کلیدی خود را به کی‌یف ادامه داده و در هفته‌های اخیر توپخانه‌های دقیق و دوربردی را به اوکراین ارسال کرده است. کارشناسان می‌گویند تجهیزات جدید به نیروهای اوکراینی اجازه داده تا تأسیسات پشتیبانی و تدارکاتی روسیه را در عمق قلمرو این کشور مورد حمله قرار دهند.