به گزارش اکوایران، چهره ایرانی این روزهای مذاکرات هسته‌ای نسبت به ادعای آمریکا در مورد حمله به نیروهای نزدیک به ایران در سوریه واکنش نشان داد.

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایرانی در گفت‌وگوهای هسته‌ای، در واکنش به ادعای صبح امروز مدیر ارتباطات سنتکام در توئیتر نوشت: «ایالات متحده مخرب‌ترین رژیم جهان است. سوریه را به طور غیرقانونی اشغال می‌کند و منابع آن را می‌دزدد. از بقایای تروریست‌های داعش برای کشتن مردم سوریه و جلوگیری از بازگشت به حالت عادی حمایت می‌کند». او در ادامه با اشاره به اختلافات در واشنگتن بر سر احیای برجام افزوده: «این حمله تروریستی خاص ایالات متحده، صرفا برای کمک به فروش توافق هسته‌ای انجام شد».

photo_2022-08-24_13-08-34

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا «سنتکام» صبح امروز ادعا کرد نیروهای ارتش آمریکا به دستور جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده حملات دقیقی را در دیرالزور سوریه انجام دادند. براساس ادعای این بیانیه که در حساب فارسی «سنتکام» در توئیتر منتشر شده، این حملات هوایی تاسیسات زیرساختی مورد استفاده نیروهای نزدیک به ایران را در دیرالزور سوریه را هدف قرار داد. سنتکام در ادامه ادعا کرده هدف از این حملات دفاع و محافظت از نیروهای آمریکایی در برابر حملاتی مانند حمله 15 اگوست علیه پرسنل آمریکایی بود. در این بیانیه همچنین آمده رئیس‌جمهور ایالات متحده دستور این حملات را براساس اختیارات ماده دوم خود برای دفاع و محافظت از پرسنل ایالات متحده از طریق مختل‌‌ کردن یا بازدارندگی حملات این گروه‌ها صادر کرد.

در روزهای گذشته طی حمله چند پهپاد‌، پادگان التنف مورد هدف قرار گرفته بود. پایگاه التنف در مرز سوریه، عراق و اردن قرار دارد و نیروهای آمریکایی و بخشی از اپوزیسیون حکومت سوریه موسوم به «مغاویر الثوره» به‌طور مشترک از آن استفاده می‌کنند. فرماندهی مرکزی ایالات متحده در آن مقطع زمانی گفته بودند که هیچکس در جریان این حمله زخمی نشده و تاسیسات پایگاه هم خسارتی ندیده‌ است.

ادعای حمله نظامیان آمریکا به دیرالزور در حالی منتشر شده که بر اساس برخی شنیده‌ها قرار است واشنگتن امشب موضع خود را در قبال پاسخ ایران به پیشنهاد اخیر اتحادیه اروپا برای احیای برجام اعلام کند. براساس گزارش واشنگتن‌پست، پس از ارسال پاسخ ایالات متحده، به احتمال زیاد به دور دیگری از مذاکرات در وین اتریش برای نهایی کردن جزئیات توافق احتمالی نیاز خواهد بود.

iran-rt-er-220201_1643756273696_hpMain_16x9_1600