آنطور که در سایت مرکز لرزه‌نگاری کشور آمده است، اولین بار در ساعت 8 و 6 دقیقه صبح منطقه فین هرمزگان با شدت 2.8 ریشتر لرزید. 23 دقیقه بعد این منطقه دومین لرزش را هم ثبت کرد که بزرگی آن 5.3 ریشتر و عمق آن 19کیلومتر بود بود همچنین ساعت 9 صبح برای بار سوم و این بار به بزرگی 3.2 ریشتر زمین‌لرزه در این منطقه احساس شد.

در این بین منطقه فارغان هرمزگان هم در ساعت 8 و 39 دقیقه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.6 ریشتر را احساس کرد که این زلزله در عمل 10 کیلوتری از سطح زمین اتفاق افتاد. 

بعد از زلزله 5.3 ریشتری، پس‌لرزه‌ها همچنان ادامه دارد و این منطقه تا ساعت 9 و 40 دقیقه صبح چهار بار دیگر با مقیاس‌های کمتر از 3.5 ریشتر لرزیده است.

تاکنون گزارش رسمی از خسارات احتمالی این زمین‌لرزه‌ها اعلام نشده است.

به اعتقاد محققان زلزله‌شناسی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله استان هرمزگان در فصل مشترک سه پهنه ساختاری زمین‌شناسی «زاگرس»، «مکران» و «ایران مرکزی» قرار دارد. 

پهنه زاگرس گستره‌های واقع در شمال بندرعباس تا باختر بندرلنگه را زیر پوشش دارد؛ پهنه مکران شامل نواحی واقع در خاور میناب تا خاور جاسک است و پهنه سنندج –سیرجان در پایانه شمالی استان هرمزگان قرار دارد.

بررسی زلزله‌های ۱۵ سال اخیر این منطقه نشان می‌دهد تعداد ۲۰۱۰ زلزله رخ داده که از این تعداد ۳۰ زمینلرزه با بزرگای ۵ و بالاتر و ۱۷۵ زلزله با بزرگای ۴ تا ۵ و بقیه زمینلرزه‌ها کوچکتر از بزرگای ۴ بوده است.