به گزارش اکوایران؛‌ سال 97 بود که در راستای حمایت از تولید داخل واردات لوازم خانگی ممنوع شد تا پروند کالاهای ممنوعه‌ گسترده‌تر شود. اما پرسشی که در همان زمان مطرح شد این بود که آیا تولیدکنندگان داخلی توان تامین نیاز بازار را دارند یا این بازار هم به سرنوشت بازار خودرو مواجه خواهد شد؟ پیش‌بینی که درست از آب درآمد و در حال حاضر در کنار رشد قیمت شاهد کمبود برخی از لوازم خانگی در بازار هستیم.    

مشکلاتی که این بخش با آن روبرو است موجب شد تا امروز معاون اول رئیس جمهور از رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران و رئیس هیئت مدیره و دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی که در جلسه حضور داشتند خواست ظرف چند روز آینده نیازها وانتظارات خود از دولت را احصاء و در جلسه آتی ارائه دهند تا تصمیمات لازم برای رونق بخشیدن به صنعت لوازم خانگی و تامین مطالبات دولت از این صنعت اتخاذ شود.

محمد مخبر در جلسه بررسی مسائل صنعت تولید لوازم خانگی، تقویت تولید داخلی را از اولویت‌های اصلی دولت برشمرد و گفت: رویکرد جدی دولت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تقویت بخش تولید لوازم خانگی است تا علاوه بر تامین نیاز داخلی، زمینه توسعه صادرات نیز فراهم شود.

مخبر بر این نکته نیز تاکید کرد که افزایش نامتعارف قیمت‌ها هیچگاه نمی‌تواند به رونق تولید کمک کند، بلکه افزایش حجم تولید و ارتقای بهره‌وری است که منجر به کاهش قیمت تمام شده، بهبود کیفیت و رضایتمندی خریداران خواهد شد.

وی تصریح کرد: واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود موضوعیتی برای دولت ندارد اما تولید کنندگان باید توجه داشته باشند که کیفیت محصولات و قیمت‌ها باید به نحوی باشد که رضایتمندی جامعه را به همراه داشته باشد تا دولت بتواند به حمایت‌های خود از تولید کنندگان ادامه دهد.