به گزارش اکوایران، محمد رضا بهرامن نایب رییس اول اتاق بازرگانی ایران، در گفت و گو با « اکو ایران»، درباره اینکه سیاست های تدوین شده در بخش معدن تا چه اندازه با نگاهی به بازار، تدوین شده است، گفت: ما برنامه های استراتژیک و راهبردی در کل خط تولید را باید روز به روز رصد کنیم و براساس نقشه راهی که برای آن تعریف کرده ایم باید سهم خود را مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: امروز نگاه، نگاه تکنولوژی است. اگر ما شرایط خود را با تکنولوژی های روز تطبیق ندهیم، قاعدتا سهم خود را در بازارهای جهانی از دست خواهیم داد. نمونه بارز این موضوع تولید فولادهای آلیاژی است و نمی توان با همین شرایط موجود شمش را صادر کنیم آن هم بدون آنکه به شرایط 5  سال آینده توجهی نداشته باشیم.

بهرامن تصریح کرد: امروز سرمایه گذاری ها باید به روز باشد و این یکی از مبانی و مسائلی است که در بخش معدن در تمام دنیا وجود دارد و برای آن تعریف خاص در نظر گرفته اند.

رییس خانه معدن ایران بیان کرد: مواد معدنی تجدید پذیر نیستند در نتیجه براساس تکنولوژی های روز باید پیش رفت تا بتوان در بازارهای رقابتی موافقیت های خود را داشته باشیم. ما در خیلی از زمینه ها باید ویژگی های خود را در مقایسه با شرایط روز تغییر دهیم. اگر خود را به روز نکنیم بدون شک بخشی از بازارها را در آینده از دست خواهیم داد و بخشی از تولید را از دست خواهیم داد. اگر صادرات منظمی نداشته باشیم، بخشی از مواد معدنی را که در کشور تولید و مازاد هستند بازاری نخواهند داشت و بخشی از سرمایه ملی را از دست خواهیم داد.

به گفته وی، آنهایی که توانستند خود را با تغییرات روز هماهنگ کنند امروز موفق هستند. ما باید این تغییرات را براساس نگاه بازار و درخواست بازار تطبیق دهیم و براساس آن تولید داشته باشیم.

ویدیو کامل این گفت‌وگو را این‌جا ببینید: