ریزش جهانی بازار رمزارزها موجب شده است که انتظارات افزایشی برخی از معامله گران بازار طلا و سکه بالا برود. به گفته فعالان، زمانی که ارزش اتریوم و بیت کوین در بازارهای جهانی نزولی می شود، شانس ورود سرمایه به بازار طلا بیشتر می شود، عاملی که به طور غیر مستقیم بازار داخلی سکه امامی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

در کنار این در دو سال اخیر حجم بازیگران داخلی فعال در بازار رمزارزها نیز افزایش پیدا کرده است. همین افزایش فعالیت بازیگران داخلی در این بازار موجب شد که حجم نوسانات در بازار سکه و طلا در سال ۱۴۰۰ نیز تا حدی نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش پیدا کند. به طور طبیعی کاهش رونق بازار رمزارزها می تواند توجه معامله گران داخلی را به سوی سرمایه امن سکه و طلا جلب کند.

تنها عاملی که در روز ابتدایی هفته سد راه بازیگران افزایشی بازار سکه بود، توقف بازار دلار پشت خط مرز ۲۸ هزار تومانی بود. دلار دیروز نوسان محدودی در بازه ۲۷ هزار و ۸۰۰ الی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان داشت و این موضوع موجب می شد که سکه بازان با احتیاط بیشتری رفتار کنند. می توان گفت در صورتی که احتیاط در بازار دلار کنار برود، سکه به راحتی به سوی مقاومت ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی گام برخواهد داشت.