سکه امامی پشت سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی گیر کرده است. دیروز معامله گران نتوانستند قیمت فلز گران بهای داخلی را بالای سطح یاد شده تثبیت کنند و از آن سو، فروشندگان نیز توان نداشتند که سکه را به زیر محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هدایت کنند. می توان گفت که دیروز در بازار سکه توان افزایشی یا کاهشی خاصی وجود نداشت که بتواند خود را بر دیگری غالب کند.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۱۲_۰۹-۳۳-۱۱

با این حال، در صورتی که روند صعودی دلار ادامه پیدا کند، احتمال دارد که سکه بتواند خود را بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تثبیت کند. در صورتی که فلز گران بهای داخلی بتواند خود را بالای این محدوده تثبیت کند، احتمال رشد تا محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰  هزار تومان وجود خواهد داشت. یکی از عواملی که انتظارات صعودی را در بازار تقویت کرده است، افزایش دوباره بهای اونس طلا در اواخر روز گذشته بود. اونس طلا با رفتن به محدوده هزار و ۸۲۰ دلار توانست که ارزش ذاتی سکه را بار دیگر به بالای مرز ۱۲ میلیون تومان برساند، موضوعی که انتظارات افزایشی را تقویت می کند.

البته در صورتی که افزایشی ها نتوانند در بازار قدرت نمایی کنند، سکه به تدریج به سوی حمایت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی حرکت خواهد کرد.به گفته برخی فعالان در شرایط فعلی برای بازیگران سکه محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان اهمیت زیادی پیدا کرده است. تثبیت دلار بالای محدوده یاد شده می تواند انگیزه های خرید در بازار سکه را بالا ببرد. در مقابل برخی فعالان انتظار دارند که برگشت دلار به کانال ۲۷هزار تومانی فروشندگان بیشتری را روانه بازار سکه کند.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۱۲_۰۹-۳۳-۱۰ (2)