به گزارش اکوایران، در حالی که معامله گران بازار طلا در انتظار نشست پراهمیت فدرال رزرو بودند، افزایش تنش های آمریکا و روسیه در اوکراین با بالا بردن سطح نااطمینانی های سیاسی سبب افزایش قیمت طلا شد. روسیه اعلام کرده است که با نگرانی اتفاقات مربوط به آماده باش بیش از 8500 سرباز آمریکایی را دنبال می کند و در سوی دیگر این مخاصمه نیز بریتانیا از متحدان اروپایی خود خواسته است که در صورت حمله روسیه به اوکراین آماده تحریم روسیه باشند.

 طلا در حالی از تنش های اوکراین سود برد که تا قبل از بالا گرفتن تنش ها در این منطقه بسیاری حالت تعلیق را در بازار طلا پیش بینی می کردند که دلیل اصلی آن نشست فدرال رزرو بود.

در حال حاضر تحلیل گران اقتصادی انتظار دارند که مقامات بانک مرکزی آمریکا به دلیل افزایش بیش از حد تورم در بزرگ ترین اقتصاد جهان، زودتر از آنچه که پیش بینی می شد دست به اقدامات انقباضی بزنند. در حقیقت در روزی که گذشت، اتفاقات اوکراین و انتظارات سیاستی درباره اقدام فدرال رزرو دو نیرویی بودند که علیه هم عمل می کردند هر چند که به نظر می رسد فعلا زور تنش ها در کوتاه مدت به نشست فدرال رزرو چربیده است.

با این وجود تحلیل گران بر این باورند که آنچه که در بلند مدت عامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت طلا است مقدار تهاجمی بودن سیاست های انقباضی فدرال رزرو در ادامه سال جاری میلادی است.