به گزارش اکوایران، دو عامل مهم در روز چهارشنبه سبب شد تا طلا فعلا افزایش نرخ بهره در آینده را نادیده بگیرد و مقداری افزایش قیمت داشته باشد. عامل اول انتشار گزارش بازار کار خصوصی آمریکا در ماه ژانویه بود که ضعیف تر از انتظارات بود. از سوی دیگر تنش های میان اوکراین و روسیه نیز به یک قدمی نقطه جوش رسیده است.

گزارش منتشر شده درباره حقوق و دستمزد خصوصی آمریکا نشان می دهد، تعداد شاغلان در این حوزه در ماه ژانویه در حدود 300 هزار کاهش داشته است. موضوعی که احتمالا به دلیل بالا گرفتن سویه امیکرون در این کشور بوده است. از نظر تحلیل گران اگر طلا بتواند مقاومت بیشتری در بالای مرز 1800 دلاری از خود نشان دهد، سرمایه های بیشتری به این بازار بر میگردد.

از سوی دیگر نیز تایید جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در مورد فرستادن نیروهای بیشتر به شرق اروپا پس از اینکه روسیه تهدید به حمله به اوکراین کرد نیز سبب افزایش تقاضا در بازار طلا شد. افزایش نااطمینانی های سیاسی همواره به سود پناه گاه های امن سرمایه تمام می شود.

با این وجود اغلب تحلیل گران بر این باورند که این عوامل صعودی مقطعی است و افزایش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی بزرگ جهان از جمله فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا روزهای سختی را برای طلا رقم خواهد زد. هفته جاری شاهد برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا و انگلیس خواهد بود و بیشتر توجه سرمایه گذاران به این دو نشست دوخته شده است.