به گزارش اکوایران، در هفته ای که گذشت داده های بازار کار آمریکا باعث غافلگیری بازارها شد. داده های بازار کار بزرگترین اقتصاد جهان نشان می داد که در ماه ژانویه در حدود 467 هزار شغل اضافه شده است که عدد قابل توجهی به حساب می آید. این در حالی بود که بسیاری از معامله گران در وال استریت در انتظار عدد منفی برای تعداد شغل های جدید بودند. پس از انتشار این گزارش دلار و نرخ اوراق بدهی آمریکا به سرعت افزایش پیدا کرد و فشار نزولی بر قیمت طلا افزایش پیدا کرد. با این وجود حضور تقاضای کافی سبب شد تا قیمت طلا به زیر مرز 1800 دلار سقوط نکند.

اما مهم ترین خبر برای طلا مقدار تهاجمی بودن سیاست های انقباصی فدرال رزرو است. در حال حاضر به نظر می رسد تورم در حال افزایش است و این موضوع سبب شده است تا بازارها در حال حاضر بر روی افزایش نیم درصدی نرخ بهره حساب باز کنند در حالی که شاید  چند ماه پیش خیلی ها پیش بینی می کردند که افزایش ابتدایی همان افزایش 25 صدم درصدی خواهد بود. از سوی بانک های مرکزی دیگر از جمله بانک مرکزی اروپا و انگلیس هم سیگنال های انقباضی مخابره شده است.

با وجود اینکه همچنان نرخ تورم توانسته است مانع از سقوط قیمت طلا در برابر نرخ فزاینده سود اوراق قرضه شود، اما تحلیل گران بر این باورند که افزایش نرخ بهره نیم درصدی می تواند باعث سقوط طلا شود. به همین دلیل است که بسیاری از تحلیل گران نگاه افزایشی بلند مدت نسبت به فلز زرد ندارند.