پولبکی که معامله‌گران شنبه شب منتظر آن بودند، یکشنبه اتفاق افتاد و قیمت دلار رو به بالا رفت. روز شنبه قیمت دلار بعد از زمزمه‌هایی درخصوص توافق هسته‌ای به شدت ریخت. معامله‌گران اعتقاد داشتند اگر در معاملات شبانه برگشتی اتفاق نیفتد، بازار روز یکشنبه را به بالا خواهد بود. قیمت دلار در بازار هرات روز یکشنبه از 25 هزار و 800 تومان شروع کرد و تا 26 هزار و 300 تومان بالا رفت. در بازار نقدی تهران نیز قیمت در دامنه 26 هزار و 300 تا 26 هزار و 800 تومان در نوسان بود. نکته جالب امروز بازار، قیمت بسته شده بازار نقدی بود. قیمت پایانی دومین روز هفته، بالاتر از قیمت شنبه معامله شد که می‌تواند علامتی از تعدیل انتظارات باشد.

البته برخی معامله‌گران اعتقاد داشتند قیمت بسته شده، نشانه پولبک است. بازار در روزهای آتی کماکان کاهشی است. کسانی هم که روی تعدیل انتظارات مانور می‌دادند، به مواضع مسئولان جمهوری اسلامی درخصوص بحث توافق استناد می‌کردند. مواضعی که  تاکید داشت، با وجود تمامی پیشرفت‌ها برای رسیدن به توافق نهایی، راه طولانی را باید طی کرد.

در بازار فضا به سمتی رفته که نقاط حمایتی یا کف‌های قیمتی روز گذشته، در یکشنبه نقش سقف مقاومت بازار عمل کردند. به عقیده معامله‌گران، 26 هزار و 800 و 26 هزار و 200 تومان که دیروز حمایت بازار نقدی تهران و هرات بودند، امروز تبدیل به سقف شدند. در بازار سکه نیز تصور این بود که قیمت دلار بیش از حد ریخته است و امروز برمی‌گردد، برای همین سکه دیروز از سطح حمایتی پایین نیامد. اما در معاملات روز یکشنبه سکه تقریبا بدون تغییر در همان سطح 11 میلیون و 800 هزار تومان در نوسان بود تا نشان دهد زیاد به کاهش قیمت دلار خوشبین نیست.

برخی معتقدند مقاومت سکه در برابر نزول، می‌تواند سیگنالی برای خریداران در سایر بازارهای موازی باشد. اما دسته‌ای از معامله‌گران تاکید می‌کنند بازار سکه نفس‌های اخر خود را می‌کشد و همزمان با دلار، در روزهای آتی شاهد نزول خواهد بود. مهم‌ترین نکته بازار ارز روز 17 دی، افزایش بدبینی‌ها به بازار هرات بود. بازار هرات بعد از یک دوز فاز افزایشی، تغییر جهت داد و از سقف به سمت کانال‌های پایین‌تر پرتاب شد. گروهی از معامله‌گران معتقدند این اتفاق غیرعادی بوده و یک عده‌ای با هدف سودگیری، فضای بازار را صعودی کرده تا بسیاری را در موقعیت خرید قرار بدهند و بعد از اینکه ارز خودشان را در سقف فروختند، بازار را به حال خودش رها کردند.

معامله‌گران می‌گویند هرات در هفت روز گذشته، تبدیل به مرکز پول‌سوزی در بازار ارز شده است. برخی از آن‌ها می‌گویند بلایی که سر خریدارهای بورس در تابستان سال قبل آمد، این هفته سر خریداران دلار در بازار هرات آمد. کسانی که در سقف ریال را با دلار تعویض کردند، هم اکنون با نزول شدید دلار، گرفتار زیان‌ شدند.