به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز 180 تومان از عصر روز گذشته بالاتر بود. قیمت دلار در ادامه باز هم رشد کرد. قیمت دلار در طول هفته گذشته از نرخ عصر امروز پایین‌تر بود، اما نمی‌توان گفت قیمت دلار ناپایدار شد. قیمت دلار هنوز نسبت به مقادیر متوسط ماه‌های اخیر پایین‌ است. رشد قیمت دلار در حالی اتفاق افتاد که خبر منفی خاصی از مذاکرات احیای برجام بیرون نیامد. به نظر می‌رسد قیمت دلار برای این مقاطع به مقادیر کف خود نزدیک شده است و نمی‌توان نوسانات محدود این روزها را به تغییر فضای مذاکرات نسبت داد.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۱۳_۱۵-۳۵-۴۹

حرکت خلاف جهت قیمت دلار متشکل

تغییرات قیمت دلار آزاد امروز مثبت بود و قیمت دلار سنا نیز قدری به سمت بالا حرکت کرد. نرخ انتهایی دلار سنا، امروز از روز گذشته 17 تومان بالاتر بود و 25 هزار و 401 تومان گزارش می‌شد. قیمت دلار متشکل بر خلاف دلار آزاد و سنا تغییراتی منفی را به ثبت رساند. البته تغییرات قیمت دلار متشکل محدود بود. قیمت متوسط دلار متشکل با افت 32 تومانی نسبت به روز گذشته روی 25 هزار و 156 تومان ایستاد.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۱۳_۱۶-۱۶-۴۷

حباب قیمت سکه کوچک شد

قیمت طلای جهانی در معاملات روز جمعه عملکرد خوبی داشت. قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه روی 1859 دلار قرار داشت. قیمت دلار در معاملات امروز قدری رشد کرده بود و قیمت سکه نیز با حمایت دلار بالای مرز 12 میلیون تومان پیشروی کرد. قیمت سکه روز گذشته توانست بالای مرز 12 میلیون تومان قرار گیرد. قیمت سکه عصر دیروز 12 میلیون و 45 هزار تومان بود. قیمت سکه امروز رقم‌هایی بالای 12 میلیون و 100 هزار تومان را نیز به ثبت رساند و در نهایت روی 12 میلیون و 95 هزار تومان ایستاد. حباب قیمتی سکه در این مقطع 2.5 درصد به دست می‌آمد که نسبتا کوچک بود. طبق معمول قیمت سکه به تغییرات قیمت دلار واکنش سریع نشان نداد. فعالان بازار سکه این احتمال که قیمت دلار بعد از ثبت تغییرات مثبت، بازگشت کند را در نظر می‌گرفتند و می‌توان گفت کوچک شدن اندازه حباب قیمت سکه تحت تاثیر همین امر اتفاق افتاد.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۱۳_۱۶-۱۶-۴۸

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آزاد در حالی که خبر منفی خاصی از برجام بیرون نیامده بود، قدری رشد کرد، اما قیمت دلار متشکل به صورت محدود پایین آمد. قیمت سکه تحت تاثیر رشد قیمت دلار افزایش یافت، اما سرعت تغییرات قیمت سکه کمتر بود و اندازه حباب قیمت سکه کوچک شد.