به گزارش اقتصاد نیوز- قیمت بیت کوین در ساعت 10 و 46 دقیقه صبح دیروز به وقت ایران روی 43 هزار و 591 دلار قرار داشت و تغییراتی مثبت را نسبت به 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده بود. بازدهی 7 روزه بیت کوین منفی بود و سرمایه بازار این ارز دیجیتال 827 میلیارد دلار گزارش می‌شد. بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 4.1 درصد اختلاف داشتند.

بیت کوین اتریوم

قیمت اتریوم نیز مانند بیت کوین بازدهی 24 ساعت مثبت و بازدهی 7 روزه منفی را به ثبت رسانده بود. قیمت این ارز دیجیتال 3 هزار و 29 دلار گزارش می‌شد. سرمایه بازار اتریوم 363 میلیارد دلار بود و بیشترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 6.3 درصد از کمترین قیمت آن بیشتر بود.

واکنش قیمت طلا به تنش بین اوکراین و روسیه

قیمت طلای جهانی در معاملات روز گذشته عملکرد خوبی داشت. قیمت طلا در شروع معاملات دیروز روی 1851 دلار قرار داشت و با ثبت تغییراتی مثبت در نهایت روی 1871 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در ساعت 10 و 56 دقیقه صبح امروز به وقت ایران 1878 دلار گزارش می‌شد و هنوز رشد روز گذشته را از دست نداده بود.

تحلیل‌گران معتقدند رشد قیمت طلا تحت تاثیر افزایش تنش‌ها بین اوکراین و روسیه اتفاق افتاد. به طور خاص اظهارات رئیس جمهور اوکراین مبنی بر اینکه 16 ام فوریه روزی است که روسیه تصمیم دارد به اوکراین حمله کند، برآوردها نسبت به عدم اطمینان و تنش را بالا برد. آن‌ها می‌گویند طلا در این شرایط نقش یک پناهگاه امن را به خوبی بازی کرد و به ناآرامی‌ها واکنش مثبت نشان داد. به هر روی تحلیل‌گران می‌گویند در این هفته قیمت طلا را تنش بین اوکراین و روسیه تعیین خواهد کرد.