با کاهش حباب بهای سکه، سفته بازان به معامله گران خرد توصیه می کنند که بهترین زمان برای خرید فلز گران بهای داخلی فرا رسیده است. این توصیه ها در حالی عنوان می شود که دیروز در بازار پشت خطی اوضاع به کام خریداران نبود و سکه درمقاطعی حتی مرز ۱۲ میلیون تومانی را از دست داد و به کانال ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی رفت. 

photo_2022-02-16_09-04-15

به نظر می رسد نزول یکباره اونس طلا در بازارهای جهانی و برگشت دلار در بازار پشت خطی به زیر مرز ۲۷ هزار تومانی دو عاملی بودند که افزایشی های بازار سکه را نقره داغ کردند. با این حال، سفته بازان بزرگ حداقل در مقطع کنونی به ادامه افزایش بهای اونس طلا خوشبین هستند و به همین دلیل به دنبال آن هستند که بخشی از سرمایه خود را به سکه تبدیل کنند. تنها عاملی که موجب شده است در روزهای اخیر این دسته با احتیاط بیشتری در بازار فعال کنند، احتمال نزول بهای دلار در بازار داخلی بوده است. مذاکرات هسته ای در جریان است و این موضوع موجب می شود که سکه بازان بی گدار به آب نزنند. 

اگر در مقطع کنونی مذاکرات به نتیجه خاصی نرسد، سکه ظرفیت درونی زیادی برای شکست مقاومت های ۱۲ میلیون و ۵۰۰ و ۱۲ میلیون و۸۰۰ هزار تومان خواهد داشت. تا آن زمان به نظر می رسد مقاومت بزرگ پیش روی سکه بازان همان محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی خواهد بود. 

photo_2022-02-16_09-04-08