هجوم دلار برای فتح کانال ۲۶ ناکام ماند. در بازار ارز روز چهارشنبه معامله‌گران ابتدا از هرات به مرز ۲۶ هزار تومان حمله کردند اما قیمت دلار در این نقطه با مقاومت روبرو شد. در بازار تهران نیز دلار به سقف۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان برخورد کرد و در پایان نیز قیمت بسته شده دلار هرات و تهران کمتر از روز سه‌شنبه بود. اما اتفاق دیروز معامله‌گران را در خصوص روند آتی قیمت دلار، دو دل نکرد.

از نظر بسیاری از آن‌ها رنج بودن دلار در بازار نشانه‌ای از تلاش قیمت برای تست سطوح بالاتر بود. با این حال تکنیکالیست‌های بازار تصور می‌کنند تا قیمت دلار هرات از محدوده ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان خارج نشود، نمی‌شود گفت از فاز نزولی دور شده است. معامله‌گران در عین حال با رصد نشانه‌های سیاسی، نیم‌نگاهی به عقب‌نشینی قیمت دلار دارند. بازار ارز دو نشانه را به منزله نهایی شدن توافق یا احیای برجام ۲ می‌دانند.

سفر وزرای خارجه کشورهای مذاکره‌کننده به وین و مبادله زندانیان سیاسی بین ایران و آمریکا. از منظر معامله‌گران هر کدام از این اتفاق‌ها رخ بدهد، به منزله قطعی شدن توافق است. یکی از دلایلی که دیروز بازار پشت مرز مقاومت ماند و جریان افزایش شکست خورد به همین نشانه‌ها برمی‌گشت. 

پولیتیکو یک نشریه معتبر آمریکایی است که از سفر وزرای خارجه کشورهای مذاکره‌کننده به وین خبر داده و همین خبر موجب شد برخی معامله‌گران در مرز مقاومت از بازار کنار بکشند. پیش‌بینی این است که امروز دوباره بازار روند صعودی را تست بزند، در عین حال اگر اخبار مثبت از مذاکرات به گوش برسد، دلار تهران پتانسیل عقب‌نشینی تا ابتدای مرز ۲۶ را دارد.

یکی از نکاتی که در بازار درمورد آن صحبت می‌شد عملکرد دولت رئیسی در تخصیص ارز ترجیحی یا همان دلار ۴۲۰۰ تومان بود. بانک مرکزی اعلام کرده در ۱۰ ماه گذشته ۱۳.۴ میلیارد دلار ارز ترجیحی با قیمت ۴۲۰۰ تخصیص پیدا کرده و با توجه به اینکه ۸ میلیارد دلار از این رقم در دوره روحانی بوده، پس ۵.۴ میلیارد دلار مابقی در دوره ابراهیم رییسی عرضه شده است. در واقع در چهار ماه دوره رییسی هر ماه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز با قیمت ۴۲۰۰ به کالاهای اساسی اختصاص پیدا کرده است. باتوجه به اینکه سال آینده نیز قرار است ۹ میلیارد دلار در نظر گرفته شود، معامله‌گران ارزی به شدت درحال محاسبه توان ارزی دولت هستند تا ببینند در صورت توافق، فضای مانور در کاهش قیمت دلار چقدر خواهد بود.