به گزارش اکوایران، مخابره سیگنال هایی مبنی بر پیشرفت مذاکرات میان اوکراین و روسیه سبب شد تا تقاضا برای پناه گاه های امن کاهش پیدا کند. همین موضوع سبب شد تا طلا تا قیمت 1890 دلاری عقب نشینی کند. هر چند در معاملات ادامه روز قیمت طلا بخش قابل توجهی از ریزش را جبران کرد و در آخر روز در حوالی مرز 1925 دلاری نوسان می کرد. با این وجود طلا تا اینجای هفته بیش از 2 درصد از ارزش خود را از دست داده است. همچنین با افزایش امیدواری ها به پایان جنگ در اوکراین قیمت پالادیوم در مقطعی از روز سه شنبه بازدهی روزانه منفی 9 درصد را به ثبت رساند و به پایین ترین حد در دو ماه اخیر رسید. در صورتی که نگرانی درباره اختلال در عرضه پالادیوم از بین برود پیش بینی می شود قیمت این فلز با کاهش بیشتری مواجه شود.

در حقیقت پس از اینکه امیدها به پایان این جنگ افزایش پیدا کرده است قیمت فلزات با ریزش قابل توجهی مواجه شد زیرا میل سرمایه گذاران به ریسک نیز افزایش پیدا کرده است. یکی از معاونان وزیر دفاع روسیه پس از گفتگو بین تیم‌های روسیه و اوکراین در استانبول گفت که مسکو تصمیم گرفته است فعالیت‌های نظامی خود را در اطراف کیف و چرنیهف اوکراین به شدت کاهش دهد.

از سوی دیگر طلا از جبهه های دیگر نیز تحت فشار قرار دارد. چشم انداز افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ه صورت تهاجمی سبب شده است تا نرخ سود اوراق قرضه در آمریکا نیز به بالاترین حد از ماه می سال 2019 تاکنون برسد. این موضوع سبب می شود تا هزینه نگهداری طلا افزایش و تقاضا برای این فلز ارزشمند کاهش پیدا کند.