به گزارش اکوایران، روز گذشته دلار تهران در همان ابتدای صبح به سمت مرز ۲۸ هزار تومان هجوم برد و وارد این کانال شد اما وقتی سکه پشت دروازه مقاومتی ۱۳ میلیون و 400 هزار ماند، قیمت‌ها اصلاح شد. البته این اصلاح قیمتی در تهران کمتر از هرات بود. وقتی سکه ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را رد نکرد معامله‌گرای ارزی تصور کردند حس سکه‌بازان به افزایش قیمت در آینده تضعیف شده است. بازار سکه در چند روز اخیر، لیدر سایر بازارها بود و مستقل از روند آنها حرکت می کرد، بطوریکه در زمان کاهش مانند باقی بازارها پایین نمی آمد و در زمان افزایش بیش از همه پرش داشت. در مجموع دلار تهران در ۲۸ هزار تومان بسته شد و سکه هم در ۱۳ میلیون و 400 هزار تومان.

روند آینده دلار و سکه

برای آینده برخی می گویند اگر دلار هرات زیر ۲۷,۲۰۰ تومان بماند، بازار اصلاح می شود اما برخی دیگر اعتقاد دارند اگر سکه از ۱۳ میلیون و 400 هزار تومان عبور کند، اشتهای دلار برای صعود تحریک می شود. درباره سکه هم گفته می شود که اگر این مقاومت مهم شکسته شود، سکه ظرفیت پرش به دو کانال بالاتر را هم دارد.

طناب کشی خبری بانک مرکزی با آمریکا

روز گذشته بار دیگر بانک مرکزی و خبرگزاری دولت یک خبر درباره جزییات آزادسازی دلاهای بلوکه شده کار کردند. خبر به نقل از مدیر امور بین‌الملل بانک مرکزی بود. بر اساس این خبر، چهارچوب کلی برای آزادسازی بخش قابل توجه منابع مسدودی ایران در یک کشور مشخص شده و سفر هیات منطقه‌ای به تهران به منظور جمع‌بندی اجرای این توافق صورت گرفته است. این خبر بانک مرکزی پاسخی به سخنان ندپرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا است که هرگونه آزادسازی منابع را رد کرده بود. طناب‌کشی خبری بین بانک مرکزی و امریکا طوری شده که برخی معامله‌گران می گویند بانک مرکزی در سقف قیمتی، خبر مثبت منتشر می کند تا قیمت ها پایین بیاد و در کف تکذیب می شود و قیمت‌ها باز می گردند. 

3 نکته از بازار ارز

نکته اول بازار درباره افزایش تعداد صرافی‌های سکه در میدان فردوسی تهران، محل تجمع معامله گران ارزی است. عده‌ای از معامله‌گران معتقدند در این صرافی‌های سکه، خرید و فروش دلار انجام می شود که غیرمجاز است، اما عده دیگری می گویند ازدیاد صرافی های سکه بخاطر این است که میدان فردوسی به بازار سکه تبدیل شود.

نکته دوم درباره اختلاف خرید و فروش نرخ دلار روی تابلوی یکی از صرافی‌های بانکی در میدان فردوسی بود. روی تابلو صرافی بانک شهر این اختلاف به 600 تا 700 تومن رسیده بود که به عقیده معامله‌گران، این رقم معناداری است و نشان می دهد که بازار در مرز حساسی قرار دارد.

نکته سوم به طلای آبشده بر می گشت. معامله‌گران می گویند اختلاف قیمت طلای آبشده داخل با طلای بین‌المللی در هر کیلو به 15 میلیون تومان می رسد که این هم اختلاف معناداری است که می تواند موجب قاچاق طلای آبشده به کشورهای همسایه شود.