به گزارش اکوایران، قیمت هر اونس طلا در معاملات روز چهارشنبه یک درصد سقوط کرد و در ساعات پایانی بازار در محدوده قیمت 1886 دلار در حال نوسان بود. این در حالی بود که طلا در هفته های اخیر علی رغم چشم انداز افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو مقاومت خوبی از خود نشان داده بود و سطح قیمتی خود را در کانال 1900 دلار حفظ کرده بود.

با این حال به نظر می رسد مقاومت طلا در برابر افزایش شاخص دلار آمریکا و نرخ بهره اوراق قرضه در آمریکا شکسته شده است. شاخص دلار آمریکا در روزی که گذشت توانست قله 103 واحدی را نیز فتح کند. شاخص دلار آمریکا از ابتدای هفته تاکنون بیش از 1.7 درصد افزایش داشته است و این چهارمین هفته متوالی افزایش ارزش دلار آمریکا به حساب می آید.

در حالی شاخص دلار آمریکا به بالاترین حد خود از ماه ژانویه 2017 رسیده است که این موضوع قیمت طلا را به پایین ترین حد خود در دو ماه اخیر رسانده است. مهمترین عاملی که سبب شده تا شاخص دلار آمریکا افزایش قابل توجهی داشته باشد چشم انداز سیاست انقباضی تهاجمی فدرال رزرو در ماه های آتی است. در حال حاضر قیمت گذاری بازارها بر اساس افزایش نیم درصدی نرخ بهره در نشست ماه می فدرال رزرو است. علاوه بر این موضوع پیش بینی می شود که بانک مرکزی آمریکا برای مقابله با تورم بی سابقه در آمریکا اقدامات انقباضی خود در نشست های بعدی را ادامه دهد.

هم افزایش ارزش دلار آمریکا با گران تر کردن قیمت طلا برای دارندگان دیگر ارزها و هم افزایش نرخ بهره هدف فدرال رزرو با افزایش هزینه فرصت نگهداری طلا عوامل نزولی برای طلا به حساب می آیند.