با حذف ارز ترجیحی و زمزمه گرانی ماکارونی، برخی در بازار ارز قیمت دلار را با ماکارونی مقایسه می کردند و ادعای ارزانی در بازار ارز را داشتند. 

امروز صبح دلار در بازار مرزی هرات در محدوده ۲۷۸۰۰ تومان شروع به معامله کرد و تا سقف قیمتی ۲۸ هزار تومان پیشروی کرد. آخرین نرخ معامله دلار هرات در هفته گذشته محدوده ۲۷۴۰۰ تومان بوده است.

دلار تهران نیز در معاملات امروز مطابق پیش بینی ها سقف قیمتی خود را شکست. کمترین قیمت معامله دلار آزاد امروز ۲۸۳۲۰ تومان بوده است که یک پله بالاتر از مقاومت مهم انتظاری بازار است. دلار در ابتدای معاملات امروز تا ۲۸۷۴۰ تومان هم پیشروی کرد ولی تا ظهر تعدیل شد و ۳۴۰ تومان کاهش پیدا کرد.

دلیل دیگر گپ قیمتی ابتدای روز در بازار ارز نسبت به معاملات هفته قبل به سیگنالهای منفی برجامی مربوط می شود. در هفته های اخیر بازار نسبت به خبرها و اظهار نظرهای برجامی واکنش کمتری نشان می دهد ولی در پایان هفته قبل خبری منتشر شد که اقدام عملی مجلس سنای آمریکا در مورد برجام را منتشر کرد. مجلس سنای ایالات متحده در روز پنجشنبه دو طرح ضد ایرانی را به تصویب رساند تا مانع از حذف تحریم های تروریستی و سپاه مصوب علیه ایران، در صورت توافق بشود. همچنین مجلس سنا به دنبال محدود کردن روابط ایران و چین است.اقدام ضد برجامی آمریکا باعث شد تا بازار ارز به اظهارات امیدوارکننده ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عصر چهارشنبه توجه نکند و انتظارات تورمی ناشی از حذف ارز ترجیحی و سیگنال  منفی برجامی اهرم رشد قیمت ها در روز جاری شدند.

امیر عبدالهیان نیز در روز جاری نسبت مصوبه اخیر کنگره به دبیر کل سازمان ملل متحد انتقاد کرد.

درهم که در معاملات پشت خطی آخر هفته تا ۷۷۵۰ تومان پیشروی کرده بود امروز در ابتدای معاملات تا قیمت ۷۸۵۰ تومان معامله شد ولی کاهش خریدار و افزایش فروشنده باعث عقب نشینی تا محدوده ۷۸۱۰ تومان شد.

تتر در معاملات امروز یک پله با کانال ۲۹ هزار تومانی فاصله دارد.

با افزایش ارزش اونس در روز جمعه نسبت به معاملات هفته قبل و افزایش قیمت دلار هر قطعه سکه امامی در معاملات روز جاری تا محدوده ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی پیشروی کرد. تحلیلگران تصور میکنند در صورتی که سکه در بالای نیمه کانال ۱۳ میلیون تومانی تثبیت شود تا سقف تاریخی قیمتی خود می‌تواند رشد کند.