بازیگران ارزی سعی دارند در گام اول، قیمت دلار را بالای محدوده مقاومتی تثبیت کنند و این محدوده را کف جدید بازار ارز قرار دهند. روز سه شنبه بخشی از معامله گران اقدام به سودگیری کردند و در کانال جدید اقدام به فروش کردند. با این حال، زمانی که دلار به محدوده خود در کانال پایین تر نزدیک شد، خریداران قدرت نمایی کردند و در نتیجه این اتفاق، در شب گذشته، اسکناس آمریکایی مجددا وارد کانال جدید شد. 

تحلیل گران فنی باور دارند که با قرار گرفتن دلار بالای محدوده مقاومتی، لاک احتیاطی برخی معامله گران به تدریج شکسته خواهد شد و سطح خریدها بیشتر خواهد شد. روز گذشته نیز برخی معامله گران چنین تحلیلی را مطرح می کردند که بستر صدور قطعنامه علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران از سوی شورای حکام تا حدی فراهم شده است. این اتفاق می تواند تنش های بین ایران و غرب را افزایش دهد و زمینه ساز رشد فعالیت سفته بازان ارزی شود. 

در کنار این گفته می شود که در روزهای اخیر معامله گران عادی بازار تمایل زیادی به فروش ارز ندارند و این موضوع موجب شده است که سمت عرضه بازار منحصر به بازارساز شود. این موضوع نیز سمت عرضه را تحت فشار قرار داده است. بازارساز نیاز دارد که برای عقب راندن خریداران تا حدی سمت و سوی انتظارات را دچار تحول کند.