به گزارش اکوایران، دلار در بازار متشکل نیز امروز در محدوده قیمتی روز قبل خود با رشد حدودا ۶۰ تومانی روی تابلوی صرافی برای فروش درج شد. 

روزنامه کیهان امروز صبح در خبری بیان کرد که احتمالا مرگ برجام فرا رسیده است و دولت باید گزارشات همکاری صادقانه خود با آژانس بین‌المللی را برجسته تر کند و نسبت به همکاری خود با آژانس که نتیجه گزارشات آن دستمایه تصمیمات شورای حکام است تجدید نظر کند.

انتشار این خبر بدبینی ها را نسبت به شکست مذاکرات افزایش داد ولی وزیر امور خارجه در نشست هم اندیشی سیاست خارجی متوازن مکتب امام خمینی گفت که رایزنی ها میان ایران و آمریکا در هر هفته به صورت non_ paper ادامه دارد و دولت آمریکا باید در عمل نشان دهد که متفاوت از دولت ترامپ است.

با سخنان وزیر خارجه کشورمان و اعلام ادامه مذاکرات غیر مستقیم، بدبینی ها کمی تعدیل شد و با کاهش هیجانات، فاصله قیمتی نرخ دلاری درهم و دلار در بازار غیر رسمی از بین رفت که متعادل شدن رفتار معامله گران درهم که بازیگران عمده بازار شناخته می شوند باعث تعدیل انتظارات در بازار شد و انتظار کاهش قیمت را به وجود آورد.

شاخص دلار آمریکا کمی افزایش یافته است و با تقویت دلار اونس تا محدوده ۱۸۳۰ دلاری عقب نشینی کرد. با وجود عقب نشینی اونس طلا، قیمت طلای هجده عیار امروز افزایش یافت و در محدوده یک میلیون و ۴۳۸ هزار تومان معامله شد. علت اصلی افزایش قیمت طلا به خاطر افزایش حباب طلای آب شده به بالای پنجاه میلیون تومان در هر کیلوگرم است. حباب طلای آب شده در محدوده پر ریسک قرار دارد که انتظار می رود در روزهای آتی تعدیل شود.

قیمت سکه امامی امروز در محدوده ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای فروش قرار داشت ولی نکته جالب اختلاف ۴۰۰ هزار تومانی سکه رفاه و سکه امامی است که کمتر بودن سکه رفاه نشان دهنده افزایش احتیاط معامله گران بورسی سکه با افزایش حباب سکه است. 

قیمت ربع سکه نیز امروز نسبت به روز قبل ۵۰ هزار تومان کاهش یافته است.