به گزارش اکوایران، قیمت هر اونس طلا تا آخرین ساعات معاملاتی روز چهارشنبه با نیم درصد افزایش به نزدیکی مرز 1850 دلاری بازگشت تا طلا فعلا در مقابل از دست دادن کانال 1800 دلاری مقاومت خوبی از خود نشان دهد. عامل اصلی افزایش قیمت فلز زرد در روزی که گذشت افزایش نگرانی ها از افزایش نرخ تورم در اقتصادهای بزرگ جهان بود.

از نظر تحلیل گران بازار زمینه کلی بازار طلا در حال حاضر را نگرانی های تورمی تشکیل می دهد؛ موضوعی که کف محکمی برای قیمت طلا درست کرده است و همچنین سبب افزایش علاقه برای خرید طلا شده است. طلا همواره در مواقعی که نرخ تورم بالا است به عنوان پوشش دهنده ریسک با افزایش تقاضا مواجه می شود.

البته از سوی دیگر در روز چهارشنبه افزایش مجدد شاخص دلار آمریکا و همچنین نرخ سود اوراق قرضه این کشور، پیشروی طلا را محدود کرد. افزایش ارزش دلار طلا را برای دارندگان دیگر ارزها گران تر می کند.

یکی از دلایل شعله ور شدن نگرانی های تورمی انتشار نرخ تورم حوزه یورو بود که بالاتر از پیش بینی ها بود. این موضوع قطعا فشار را بر بانک مرکزی اروپا در نشست سیاستی هفته آینده خود افزایش خواهد داد. بانک مرکزی اروپا برخلاف فدرال رزرو هنوز اقدامات انقباضی خود را آغاز نکرده است.

از سوی دیگر فدرال رزرو نیز به دلیل چشم انداز اقتصادی که اکنون تهدیدهای زیادی را پیرامون خود می بیند، تحت فشار قرار گرفته است. با این وجود هنوز هم بازارها هم در ماه جاری و هم در ماه آینده افزایش نرخ بهره نیم درصدی فدرال رزرو را پیش بینی می کنند.