به گزارش اکوایران، در بازار متشکل امروز دلار پس از ورود به کانال ۲۷ هزار تومانی دیگر به زیر این مرز قیمتی برنگشت و نسبت به معاملات روز شنبه روی تابلوی صرافی دو پله بالا رفت.

دلار متشکل پایان معاملات امروز در محدوده ۲۷۱۷۹ تومان برای فروش روی تابلوی صرافی ثبت شد.

روز قبل بانک مرکزی طی بخشنامه ای فروش ارز را به افراد دوتابعیتی و افراد مقیم خارج از کشور ممنوع کرد. به نظر می‌رسد این تصمیم برای محدودسازی تقاضا اتخاذ شده است.

دیروز دلار در بازار غیر رسمی سقف تاریخی قیمتی خود را شکست و به همین دلیل حجم عرضه ها امروز افزایش یافت. 

پس از شکست سقف  قیمتی دلار، امروز بانک مرکزی با صرافی ها جلسه گذاشت. علی صالح آبادی رییس بانک مرکزی از رکورد شکنی حجم بالای ذخیره های اسکناس ارزی به خاطر افزایش قیمت نفت، محصولات پتروشیمی و فولاد خبر داد و تاکید کرد که عرضه های بانک مرکزی در صرافی ها برای پوشش نیاز مردم، افزایش خواهد یافت.

معامله گران می گویند بازارساز به راحتی اجازه عبور از این محدوده قیمتی را نخواهد داد و احتمال کاهش قیمت دلار در این محدوده وجود دارد.

خبری که امروز مورد توجه تحلیلگران بنیادی قرار گرفت مشخص نبودن تکلیف کالابرگ و ادامه پرداخت یارانه نقدی بود. تحلیلگران بنیادی معتقد هستند پرداخت یارانه نقدی در شرایطی که انتظارات تورمی در جامعه ما وجود دارد موجب افزایش پایه پولی خواهد شد و ادامه پرداخت یارانه نقدی بر افزایش قیمت ارز و تورم دامن میزند.

با سقف شکنی دلار، سکه در معاملات امروز بالای نیمه کانال ۱۶ میلیون تومانی معامله شد. حباب سکه امامی در محدوده ۱۲ درصدی قرار دارد. تحلیلگران با توجه به حباب بالای سکه انتظار افزایش قیمت  و کانال شکنی مجدد برای سکه در معاملات این هفته را ندارند‌. آنها می گویند با توجه به آنکه سکه و دلار در سقف تاریخی خود معامله می‌شود و حباب سکه زیاد شده است، احتیاط در بازار افزایش خواهد یافت.

قیمت ربع سکه در معاملات امروز ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد.