«نتیجه مهم سفر من به ایران این است که ما بن بست اخیر را حل کردیم و مذاکرات برجام از سر گرفته خواهد شد». این اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بازار ارز توسط معامله گران جدی گرفته شد، خصوصا اینکه معامله گران اخبار دیگری نیز دریافت کردند که احتمال احیای یک توافق هسته ای را بالا می برد.

به عنوان مثال، سایت نور نیوز منتسب به شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد که مذاکره طولانی مدت علی شمخانی با بورل می تواند حاوی پیام های متفاوتی نسبت به گذشته باشد. این رسانه حتی خبر داد که شانس دوحه قطر برای میزبانی مذاکرات احتمالی آتی بالاست. در کنار این،‌ کشتی حامل نفت ایران در یونان آزاد شد، سیگنال دیگری که احتمال توافق های سیاسی و کاهش تنش ها را برای برخی از معامله گران برجسته می کرد.

مجموعه چنین اخباری در روز دوم هفته موجب شد که اسکناس آمریکایی به راحتی حمایت ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست بدهد و به سوی ابتدای کانال ۳۱ هزار تومانی حرکت کند. تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که دلار زیر محدوده ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت شود، می تواند رهسپار حمایت بزرگ تر ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان شود.

در این میان برخی معامله گران عنوان می کنند که افت قیمت دلار به صورت هیجانی صورت گرفته است و در صورتی که خبری از توافق جدیدی نباشد، به سرعت به سطوح قبل بازخواهد گشت.

photo_۲۰۲۲-۰۶-۲۷_۰۹-۰۹-۳۹ (2)