معامله گران بازار ارز سعی می کنند با خوشبینی مفرط وقایع مذاکرات هسته ای را دنبال نکنند. در حالی که برخی رسانه ها احتمال رسیدن به یک توافق هسته ای را در این دور از مذاکرات قوی تر توصیف می کردند، در بازار پشت خطی روزهای ابتدایی هفته خبری از فروش های سنگین نبود. در این میان توقف مذاکرات هسته ای نیز به نظر می رسد موجب شد کمی خریدها در بازار غیررسمی بیشتر شود. 

گزارش های غیررسمی از بازار خبر می دهد که سطح قیمتی فروش دلار نسبت به انتهای هفته گذشته در معاملات پشت خطی بالا آمد و در محدوده ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت. این موضوع نشان می دهد که معامله گران، سطح انتظارات مثبت خود را نسبت به انتهای هفته پایین تر آورده اند. با این حال دشوار است که بدون مشخص شدن نتایج مذاکرات، قیمت اسکناس آمریکایی در هفته جاری نوسان شدیدی را تجربه کند. دلار به نظر می رسد که در شرایط کنونی شرایط نوسان در دامنه ۳۱ هزار و ۲۰۰ تا ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان را داشته باشد و تا زمانی که در چنین دامنه ای قرار دارد، معامله گران ریسک زیادی برای خرید و فروش نخواهند کرد. 

برخی فعالان اشاره می کنند که بالا رفتن ارزش دلار در کشورهای همسایه، شرایط انتظاری در بازار داخلی را تحت تاثیر قرار داده است. اگر بازارساز در روز جاری عرضه مساعدی نداشته باشد، ممکن است دلار به سطوح قیمتی هفته پیش بازنگردد.