به گزارش اکوایران، یک روز پس از پایان مذاکرات برجام در وین  و فضای نیمه روشن این دور از مذاکرات هسته ای نرخ دلار در تهران آرایش صعودی به خود گرفت. 
 

قیمت دلار تهران امروز در مقایسه با روز شنبه تقریبا 300 تومان افزایش را ثبت کرد و بر روی مرز مقاومتی جدید قرار گرفت. البته عده ای از معامله گران مدعی بودند که اسکناس آمریکایی وارد کانال جدید شده است. 

در بازارهای همسایه هم نرخ دلار امروز محرکی برای  صعود اسکناس آمریکایی در تهران شد. قیمت دلار در بازار هرات امروز نسبت به روز یکشنبه بیش از 400 تومان افزایش را تجربه کرد و توانست خو را به مرز مقاومتی جدید برساند . 

در سلیمانیه هم نرخ دلار به سمت بالا جهش پیدا کرد. اسکناس آمریکایی در معامات نقدی سلیمانیه تقریبا 300 تومان از  ابتدای هفته جاری بالاتر معامله شد. نرخ دلار در سلیمانیه امروز وارد کانال جدید شد. 

امروز نرخ حواله درهم نیز همزمان با افزایش قیمت دلار بالا رفت. قیمت درهم امروز 70 تومان بر ارزش خود افزود .

نوسان محدود قیمت دلار در بازار رسمی

اگر چه بازار آزاد آزاد امروز شاهد رشد قیمت دلار بود اما در بازار رسمی  نرخ دلار نوسان صعودی محدودی را ثبت کرد . قیمت دلار در صرافی ملی امروز با 27 هزار و 961 تومان مبادله شد و در نیمه روز به 27 هزار و 973 تومان رسید . این قیمت در مقایسه با روز شنبه تقریبا 26 تومان بالاتربود. 

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز 27 هزار و 833تومان معامله شد که در مقایسه با دیروز 25 تومان رشد را نشان می دهد . 

قیمت اونس طلا رشد کرد 

قیمت اونس طلا امروز به سمت کانال 1800 دلار حرکت کرد. قیمت فلز گران بهای جهانی امروز 1792 دلار بود که در مقایسه با دیروز تقریبا 4 دلار رشد کرده بود. 

قیمت طلا 18 عیار هم در زمان نوشتن این گزارش با 1 میلیون و 368 هزار و 100 تومان به فروش رسید که نسبت به 3 روز  قبل 2 هزار و 600 تومان کاهش را نشان می دهد .

قیمت سکه هم امروز  با 15 میلیون و 50 هزار تومان معامله شد. ارزش ذاتی سکه امروز 13 میلیون و 436 هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده 12 درصد بدست آمد .