به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز 190 تومان از عصر روز گذشته بالاتر بود. قیمت دلار متشکل نیز کار خود را با رشد 92 تومانی نسبت به روز گذشته آغاز کرد و روی 27 هزار و 197 تومان قرار گرفت.

دلار به تعلل در ازسرگیری مذاکرات واکنش نشان می‌دهد

احتمال داده می‌شد قیمت دلار تا شروع دور بعدی مذاکرات قدری پایدار شود، اما روند قیمتی دیروز و امروز به نوعی این پیش‌بینی را تایید نکرد. استخراج قیمت تعادلی دلار با حذف تقاضای سوداگرانه از بازار ساده نیست و به نظر می‌رسد اخبار برجامی همچنان به عنوان ابزاری برای کسب سود مورد استفاده نوسان‌گیران ارزی قرار می‌گیرد. در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا جلب توجه می‌کرد. بلینکن اظهار کرد که اگر به خاطر عدم مشارکت ایران با حسن نیت نتوانیم این کار را انجام دهیم با جدیت به گزینه‌های دیگر روی خواهیم آورد. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز بر محدود بودن زمان برای مذاکرات تاکید می‌کند و به نوعی نگران پیشرفت سریع برنامه هسته‌ای ایران با تعلل در ادامه مذاکرات است. اگر شروع دور جدید مذاکرات زیاد به تعویق بیافتد، بازار همین به تعویق افتادن مذاکرات را به عنوان یک خبر منفی تلقی می‌کند و قیمت دلار واکنش مثبت نشان می‌دهد، این اتفاق به نوعی در بازه انتظار دور قبلی مذاکرات نیز رخ داده بود.

دلار بازار ارز

واکنش قیمت سکه به رشد قیمت دلار

قیمت طلای جهانی در ساعت 12 و 45 دقیقه عصر به وقت ایران روی 1787 دلار قرار داشت و نسبت به زمان مشابه روز قبل تغییراتی منفی را به ثبت رسانده بود. عملکرد ضعیف طلا باعث شد، قیمت سکه پاسخ مقتضی را به افزایش قیمت دلار نشان ندهد. قیمت سکه امامی حوالی ظهر امروز با رشد 10 هزار تومانی نسبت به عصر روز گذشته 13 میلیون و 245 هزار تومان گزارش می‌شد و اندازه حباب آن 3.77 درصد به دست می‌آمد.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در شروع معاملات امروز افزایش یافت. تغییرات قیمت طلای جهانی منفی بود و باعث شد قیمت سکه به صورت مقتضی به رشد قیمت دلار واکنش نشان ندهد. قیمت دلار امروز و دیروز تحت تاثیر اخبار برجامی رشد داشت و به نوعی فرضیه پایدار شدن قیمت‌ها تا شروع دور جدید مذاکرات را رد کرد.