دلار دیروز محدوده حمایتی دوم را از دست داد و با سرعت به زیر مرز ۳۱ هزار تومان رفت. اسکناس آمریکایی در ابتدای روز سه شنبه، نتوانست محدوده حمایتی ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومانی را حفظ کند و روز چهارشنبه نیز حمایت ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان و مرز ۳۱ هزار تومان از دست رفت. 

افت معنادار دلار در روزهای سه شنبه و چهارشنبه موجب شده است که از نگاه برخی معامله گران جذابیت پنهانی برای خرید دوباره اسکناس آمریکایی ایجاد شود. دلار یک بار دیگر زمانی که مذاکرات هسته ای جدی شده بود، تا کانال ۳۰ هزار تومانی پایین رفت ولی به سرعت به مسیر افزایشی بازگشت. همین پیشینه رفتاری موجب شده است که نگاه برخی معامله گران به خرید دلار دوخته شود. دیشب نیز در بازار پشت خطی، دلار به بالای خط ۳۱ هزار تومانی رفت و در کانال ۳۰ هزار تومان باقی نماند. 

در حالی که برخی معامله گران اعتقاد دارند، دلار می تواند به مسیر افزایشی بازگردد، عده دیگری باور دارند که این بار بازیگران ارزی انتظار دارند که مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد یا حداقل ترجیح می دهند تا روزهای انتهایی مرداد، موقعیت خرید و فروش خاصی نگیرند. از نظر این دسته، افت دلار در روزهای اخیر می تواند برای عده ای خریدار جذاب باشد ولی این دسته از خریداران، دچار ضرر خواهند شد.تحلیل گران فنی باور دارند که شکست محدوده ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومانی می تواند زمینه ساز کاهش بیشتر قیمت دلار شود.