به گزارش اکوایران، دلار رسمی بدون افزایش در معاملات امروز در محدوده ۲۸ هزار و ۲۱۰ تومان برای فروش روی تابلوی صرافی ثبت شد.

دلار تهران ولی امروز به بالای کانال ۳۰ هزار تومانی کامبک داشت، روز قبل نتیجه نظر ایران نسبت به بسته پیشنهادی اروپا به اروپا تحویل داده شد ولی نگرانی از آنکه کشورهای عضو  چه پاسخی خواهند داد باعث نوسان رو به بالای دلار تهران شد دلار تهران در معاملات امروز در محدوده بالای ۳۰  هزار تومان معامله شد و انتظارات برجامی برجسته ترین عامل اثرگذار در قیمت های ارز است.

   تتر  در روز جاری حدودا   با نرخ دلاری درهم هم قیمت بود،  درهم  امروز در محدوده ۸هزار و ۳۵۰ تومان معامله شد ولی حباب درهم رشد کرد و در محدوده ۵۵۰ تومانی قرار گرفته است. رشد حباب  درهم  نشان دهنده وجود انتظارات افزایشی در بازار ارز است که به خاطر نگرانی ها از نحوه پاسخ کشور های عضو برجام به وجود آمده است.

آنطور که بررسی رفتار بازار نشان می دهد حمایت محدوده ۳۰ هزار تومانی حمایت مهم دلار است که برای شکسته شدن نیاز به امیدواری های بیشتری دارد دلار تهران تا به حال چند باری با قرارگیری در محدوده کانال ۳۲ و  ۳۳ هزار تومانی به عقب برگشته است و بازارساز به شدت سعی بر کنترل بازار داشته  به همین دلیل بعضی می گویند به خاطر کنترل شدن بازار ارز، کف قیمتی بازار ارز با حصول توافق، اعداد خیلی پایین تری  نخواهد بود.

با توجه به افزایش قیمت دلار، به خصوص در بازارهای مرزی، قیمت سکه امامی و ربع سکه امروز یک پله افزایش یافت و به ترتیب ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۱۰۰  هزار تومان معامله شد. اما نکته قابل توجه در بازار سکه معاملات سکه رفاه بود که پایین تر از بازار آزاد قرار گرفته بود، در شرایط غلبه انتظارات تورمی سکه رفاه  در بورس گران تر از سکه در بازار طلا معامله می شود که شرایط کنونی و کاهش قابل توجه حجم معاملات سکه رفاه نشان می دهد بمب انتظارات افزایشی در  کلیت بازار طلا خنثی شده است.